Fredrik Åberg ny operativ chef i NetJobs Group AB

NetJobs Group AB har utsett Fredrik Åberg till operativ chef, COO, med tillträde den 1 januari 2013. Tjänsten är en nyinrättad ledningsfunktion med ansvar för bland annat vidareutveckla operativa processer, rutiner, system samt öka konkurrenskraften i produkter.

-Vi är glada att knyta Fredrik Åberg till oss. Rekryteringen är i linje med vår målsättning att ständigt öka attraktiviteten i våra produkter samt jobba mer metodiskt och systematiskt nära våra kunder för att skapa starkare och mer förutsägbar tillväxt, säger Hristos Kitsos, VD, NetJobs Group AB.

Fredrik Åberg, 34 år, civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm, kommer senast från varumärkeskonsulten LynxEye där han som projektledare jobbat med att utveckla flera av Sveriges största varumärken. Fredrik har även värdefull erfarenhet som både säljare och försäljningschef i Netjobs och som printplanerare på OMD.

För mer information vänligen kontakta:

Hristos Kitsos, VD NetJobs Group AB, 08-67 87 420.

NetJobs är ledande i norra Europa inom nischade jobbsajter med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med mer än 430 000 unika besök per månad (Google Analytics Januari 2012). Våra nischade jobbsajter fungerar som marknadsplatser på Internet där arbetsgivare hittar och rekryterar framtida medarbetare, och där arbetstagare hittar attraktiva jobb och information om deras framtida karriär. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.

NetJobs vision är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.