Martin Valfridsson utsedd till Executive Vice President Operations för Maskinbearbetning

Martin Valfridsson har utsetts till Executive Vice President Operations för Maskinbearbetning på PartnerTech med omedelbar verkan. I sin position kommer han att leda den operativa verksamheten för Maskinberbetning, som omfattar enheterna PartnerTech Karlskoga AB och PartnerTech Aerodyn AB i Sverige, och han kommer att ingå i PartnerTechs koncernledning.

Martin har varit anställd i PartnerTech sedan augusti 2011 som verkställande direktör för PartnerTech Karlskoga AB. Han är utbildad ingenjör med erfarenhet från ledande positioner i olika teknikföretag som t.ex. Ericsson och ABB, både i Sverige och Japan.

För ytterligare information:

Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, +46 40-10 26 41

Om PartnerTech

PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena Informationsteknologi, Industri, Medicinsk teknik och instrument, Miljöteknik, Försvar & Marin samt Sälj-och betalningslösningar. PartnerTech omsätter drygt 2,3 miljarder kronor och har knappt 1 300 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Vellinge, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. Hemsida: www.partnertech.se

PartnerTech AB, Organisationsnummer 556251-3308
Box 103, Industrigatan 2, 235 22 Vellinge

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som PartnerTech AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 december 2012 kl. 11.00.

Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, +46 40-10 26 41

Sv_EVP Machining FINAL.pdf