Betting Promotion: Årsstämma 2013 och information om utsedda ledamöter till valberedningen

Malmö, Sverige, 2012-12-20 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Årsstämma i Betting Promotion Sweden AB (publ) kommer att hållas onsdagen den 15 maj 2013, kl. 17.00 i Stockholm.

Aktieägare har rätt att få ett ärende upptaget vid årsstämman, om begäran har kommit till styrelsen senast den 27 mars 2013. Styrelsen kan kontaktas per e-post på adressen styrelsen@bettingpromotion.com, eller med vanlig post på adress: Betting Promotion Sweden AB, Att: Greg Dingizian, Stora Varvsgatan 5, 211 19 Malmö.

Vid årsstämman den 24 maj 2012 beslutades att Bolaget ska ha en valberedning som jämte styrelsens ordförande ska bestå av en representant för envar av de tre till röstetalet största aktieägarna. Valberedningens mandatperiod sträcker sig fram till dess att ny valberedning utsetts.

Valberedningen inför årsstämman 2013 består av följande personer:

Per Sahlberg som representant för Tain AB,

Johan Moazed representerande eget innehav,

Jonas Ornstein representerande eget innehav, och

Greg Dingizian, styrelseordförande i Betting Promotion Sweden AB.

Per Sahlberg har utsetts till ordförande för valberedningen.

Valberedningens uppgift är att inför årsstämman 2013 arbeta fram förslag i nedanstående frågor att förelägga årsstämman för beslut:

• förslag till ordförande vid årsstämman,
  • förslag till antalet styrelseledamöter samt, i förekommande fall, antalet revisorer,
  • förslag till arvode till ledamöter i styrelsen,
  • förslag till arvode till revisorer,
  • förslag till val av styrelsens ordförande och övriga styrelseledamöter samt, i förekommande fall, val av revisorer,
  • förslag till riktlinjer för att utse ledamöter i valberedningen och för valberedningens uppdrag,
  • förslag till arvode till valberedningens ledamöter.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan vända sig till valberedningen per e-post på adress valberedning@bettingpromotion.com eller via fax 040-611 84 84. För att valberedningen skall kunna behandla inkomna förslag med tillräcklig omsorg bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 6 februari 2013.

Malmö 20 december 2012

För ytterligare information kontakta:

Greg Dingizian
Styrelseordförande i Betting Promotion Sweden AB (publ)
Tel +46 40 10 53 50

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser.

Betting Promotion Sweden AB (publ) är holdingbolag till rörelsedrivande dotterbolag. Betting Promotion sätter odds och handlar på sporthändelser. Spel hanteras både innan match och under pågående match, så kallad live betting. Sedan 2003 har Betting Promotion varit market maker på världens ledande spelbörser. Handeln sköts automatiskt och är därigenom menad att vara både effektiv och stabil. Betting Promotion erbjuder även odds till bookmakers.

Pressmeddelande Betting Promotion 2012-12-20.pdf