Kopy Goldfields: Tidsplan för omvandling av Kopy Goldfields AB:s BTU till aktier och teckningsoption

Kopy Goldfields AB (publ) meddelar att nyemissionen om 24,8 MSEK nu är registrerad.

Sista handelsdag i BTU kommer att vara den 27 december 2012 och första dag för handel i ny aktie samt teckningsoption (TO3) kommer att infalla den 2 januari 2013. Utsökning av BTU för omvandling i Euroclear kommer att ske den 3 januari 2013 och den 7 januari kommer de nya aktierna och teckningsoptionerna att synas på respektive VP-konto.

Aktiekapitalet i Bolaget uppgår efter emissionen till 79 454 661 SEK och totalt antal aktier uppgår efter registreringen till 22 851 621 st.

Stockholm, 21 december 2012

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, CEO, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2012-12-21.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields (Swedish)

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolagets huvudägare är Eldorado Gold Corp. Bolaget innehar rättigheterna till femton berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 2 338 kvadratkilometer. Det långsiktiga målet är att utveckla ett guldprospekterings- och produktionsbolag med guldmineraltillgångar på 5 Moz för att stödja årlig guldproduktion på 0,2 Moz.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-544 987 55.

Aktien
Ticker: KOPY