RAHOITUSTIEDOTE, RAHOITUSSITOUMUS VASTAANOTETTU GHNV:N RAHOITUKSEEN OSALLISTUMISEKSI, LISÄRAHOITUSTA TARVITAAN MUIHIN RAHOITUSTARPEISIIN

GEOSENTRIC OYJ        PÖRSSITIEDOTE 28.12.2012 klo 13:00

RAHOITUSTIEDOTE, RAHOITUSSITOUMUS VASTAANOTETTU GHNV:N RAHOITUKSEEN OSALLISTUMISEKSI, LISÄRAHOITUSTA TARVITAAN MUIDEN RAHOITUSTARPEIDEN TURVAAMISEKSI

Kuten aiemmin tiedotettiin 4.12.2012, Yhtiö ei ollut siihen mennessä vastaanottanut yhtään merkintäsitoumusta Yhtiön liikkeeseen laskemaan uutteen vakuudelliseen lainaan liittyen ja se jatkaisi lainan merkintöjen vastaanottoa 21.12.2012 saakka ja lähestyisi tunnettuja suurimpia osakkeenomistajia uudelleen pyytääkseen heiltä pikaista palautetta siitä, olisiko heillä valmiutta tarjota Yhtiölle sen rahoitustarpeiden turvaamiseksi tarvittava rahoitus millään muilla ehdoilla tai instrumentilla, joka olisi sijoittajille paremmin hyväksyttävissä ja kiinnostavampi.

Yhtiö tiedottaa nyt, että se ei ole vastaanottanut yhtään vaihtoehtoista rahoitusehdotusta tai merkintäsitoumusta €1.000.000 vähimmäismäärän keräämiseksi tunnetuilta suurimmilta osakkeenomistajiltaan lainan merkinnän määräajan päättymisen 21.12.2012 mennessä. Riippumaton sijoitusyhtiö on kuitenkin sitoutunut antamaan noin €360.000 määräisen lisälainan (”Lisälaina”) olemassa olevan lainan (”Laina”) ehtoja vastaavin ehdoin, mikä mahdollistaa Yhtiön osallistumisen GeoSolutions Holdings N.V:n (”GHNV”) rahoituskierrokseen koko sen noin 24% omistusosuutta vastaavalla osuudella huomioiden, että GHNV on hiljattain laskenut rahoituspyyntönsä määrää siten, että Yhtiön suhteellinen osuus rahoituspyynnöstä on laskenut aiemmasta noin €540.000:sta noin €360.000:oon. Tämä ei kuitenkaan vaikuta olennaisesti Yhtiön aiemmin tiedottamaan kokonaisrahoitustarpeeseen vuodelle 2013. Koska Lisälaina on mahdollista käyttää vain GHNV:n rahoituskierrokseen osallistumiseksi, Yhtiön tulee saada muuta lisärahoitusta Q1/2013 alkupuolella turvatakseen lyhyen aikavälin käyttöpääomatarpeensa.

Lisälaina lasketaan liikkeeseen soveltuvin osin Lainan ehtoja vastaavin ehdoin ja sen vakuutena käytetään GHNV:n uusia osakkeita, jotka Yhtiö tulee merkitsemään osallistuessaan täydellä osuudellaan GHNV:n rahoituskierrokseen. Lisälaina erääntyy 30.4.2013 samaan aikaan kuin Laina ja sille maksetaan enintään 38,44% lunastuspreemio takaisinmaksettaessa. Yhtiöllä on oikeus harkintansa mukaan maksaa Lisälaina takaisin siirtämällä Lisälainan varoilla merkityt GHNV:n uudet osakkeet lainanantajalle rahamaksun sijaan. Tällöin Yhtiön omistus GHNV:ssä laskisi noin 6 % tasolle edellyttäen, että Laina maksettaisiin takaisin ja Yhtiö säilyttäisi nykyiset Lainan vakuutena olevat GHNV:n osakkeet.

Hallitus jatkaa mahdollisuuksien mukaan kaikkien sille mahdollisten realististen strategisten vaihtoehtojen pitämistä avoimena tarvittavan rahoituksen keräämiseksi ja jatkaa niiden selvittämistä, mukaan lukien uusi suunnattu anti, toimenpiteet kulujen leikkaamiseksi edelleen siten kuin on mahdollista, omaisuuden myynti ja muut mahdolliset ulkoiset lisärahoitusmahdollisuudet. Jos Yhtiö ei onnistu keräämään tarvittavaa lisärahoitusta, se saattaa menettää kaiken tai osan omistuksestaan GHNV:ssä joko nykyiselle vakuudelliselle Lainalle ja Lisälainalle annetun vakuuden realisoinnin seurauksena tai siirtämällä Lisälainasta saaduilla varoilla merkityt GHNV:n uudet osakkeet lainanantajalle Lisälainan takaisinmaksuna.

GEOSENTRIC OYJ

Jakelu: