FLSmidth frasælger ikke-strategiske Ludowici-aktiviteter

PRESSEMEDDELELSE

For at fastholde et stærkt fokus på vore seks fokusindustrier og forretningsområder har FLSmidth i dag frasolgt en række ikke-strategiske aktiviteter som fulgte med det nylige køb af den australske virksomhed Ludowici (jf. selskabsmeddelelse nr. 29-2012).

Salgene vedrører forretningsområdet industri og infrastruktur, som består af fire forretningsenheder: vand, tætninger, industrigummi og specialudviklede gummiprodukter.

"Dette frasalg af ikke-strategiske aktiviteter er et led i den igangværende integrering af Ludowici, og der vil herefter ikke blive frasolgt yderligere Ludowici-aktiviteter. 2012 har for FLSmidth været et år med store forandringer og ekspansion. I 2013 vil vores fokus især være på eksekvering og konsolidering," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Salgene af de respektive forretningsenheder vil være effektive den 31. januar 2013.

---------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til koncerndirektør Peter Flanagan, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations