Helsinki, Suomi, 2013-01-17 16:59 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          17.01.2013 klo 18:00

Ixonos Oyj (”Ixonos” tai ”Yhtiö”) on 17.1.2013 vastaanottanut seuraavan arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen mahdollisesta yhtiön omistusosuuden muuttumisesta:

Turret Oy Ab:n (”Turret”) osuus Ixonosin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä voi ylittää 30 prosenttia perustuen Turretin antamaan merkintäsitoumukseen liittyen Ixonosin 16.1.2013 tiedottamaan merkintäoikeusantiin (”Osakeanti”). Turretin omistus Ixonosissa oli 16.1.2013 3 440 471 osaketta, vastaten noin 22,8 prosenttia Ixonosin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä.

Turretin käyttäessä kokonaisuudessaan antamansa merkintäsitoumuksen ja –takauksen, Osakeannin toteutuessa muutoin täysimääräisesti, tulee Turret omistamaan 10 408 717 Ixonosin osaketta, mikä vastaa noin 29,5% prosenttia Ixonosin osakepääomasta ja äänimäärästä Osakeannin jälkeen.

Ixonosin osakepääoma koostuu yhteensä 15 102 484 osakkeesta ja äänestä ennen Osakeantia ja 35 239 129 osakkeesta ja äänestä, mikäli Osakeanti toteutuu täysimääräisesti.

Finanssivalvonta on myöntänyt Turretille arvopaperimarkkinalain 11 luvun 26§:n perusteella pysyvän poikkeusluvan velvollisuudesta arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19§:ssä säädetystä pakollisesta julkisesta ostotarjouksesta Yhtiön lopuista osakkeista ja Ixonosin liikkeeseen laskemista sen osakkeisiin oikeuttavista arvopapereista, siinä tapauksessa, että Turretin omistusosuus ylittää merkintäsitoumuksen johdosta 30 prosenttia Ixonosin kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä Osakeannin seurauksena.

Helsingissä 17. tammikuuta 2013

IXONOS OYJ

Timo Leinonen

Talousjohtaja