Euroloan Consumer Finance Oyj lopettaa pikavippien tarjoamisen Suomessa

Euroloan Consumer Finance Oyj lanseeraa uusia tuotteita ja näkee alan keskittymisessä suuria mahdollisuuksia vakavaraisille ja innovaatiohakuisille toimijoille.

Helsinki, 2013-01-22 14:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

“Odotamme innolla uuden lain voimaantuloa”, toteaa Samuli Korpinen, Euroloanin Suomen maajohtaja. “Toimintamme painopiste on jo aikaa sitten siirtynyt lyhyistä pienlainoista kohti isompia ja pitkäaikaisempia kuluttajaluottoja. Testaamme ja tarjoamme jatkuvasti uudentyyppisiä rahoitustuotteita avainasiakkaillemme.”

Eduskunnan valmistelema lakimuutos tulee Euroloanin näkemyksen mukaan selkiyttämään pelisääntöjä ja kilpailukenttää. Markkinoille jää tällöin pitkäjänteisesti toimivat ja asiakaslähtöisimmät yritykset, joilla on aito halu kehittää luotettavia ja nopeita rahoitusratkaisuja maksukykyisille kuluttaja-asiakkaille. “Euroloan jakaa huolen ihmisten ylivelkaantumisesta. Luoton antaminen maksuvaikeuksissa oleville on lisäksi huonoa liiketoimintaa. Yhtiön edun mukaista on, että asiakas voi myös maksaa ottamansa luoton takaisin”, Korpinen muistuttaa.

Euroloanin näkemyksen mukaan keskipitkällä aikavälillä tilanne tulee muuttumaan paljon. Alalla toimivien yritysten lukumäärä tulee oleellisesti laskemaan ja markkinakehitys tasoittuu. Euroloanin tarkoitus on olla aktiivinen toimija tässä markkinamuutoksessa, niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Yrityksen tavoitteena onkin jatkaa voimakasta kansainvälistymistä tulevina vuosina.

Kannattavuus paranee ja kasvu kiihtyy

“Tulemme lanseeraamaan merkittäviä uusia palveluja, jotka perustuvat Euroloanilla tehtyyn, jo vuosia jatkuneeseen tutkimus- ja kehitystyöhön. Odotammekin erittäin kannattavaa kasvua Suomen lisäksi Ruotsista ja Keski-Euroopan markkinoilta”, jatkaa Euroloanin toimitusjohtaja Tommi Lindfors.

Alalla odotetaan myös EU-tason lainsäädäntöä yhtenäistämään eri rahoituslaitosten pelisääntöjä. “Mutta Euroloanin fokus ei ole muuttumassa. Muuttuviin asiakastarpeisiin vastaaminen on toiminta-ajatuksemme ytimessä, ja nyt se tarkoittaa uusien toimintamallien luomista ja sitä kautta innovatiivisten palvelujen tuomista kuluttajille”, Samuli Korpinen päättää.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Tommi Lindfors, puh. 010 2171 000

Euroloan Consumer Finance Oyj on osa nopeasti kasvavaa kansainvälistä rahoitusalan konsernia, jonka pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Euroloan on kehittänyt markkinoiden tehokkaimmat liiketoimintamallit ja -järjestelmät, ja yrityksen tavoitteena on olla kehittynein palveluntarjoaja Euroopan avainmarkkinoilla. Yrityksen liiketoimintamalli on tarjota asiakkailleen lähes reaaliaikaista luottoa, jonka mahdollistaa täysin automatisoitu, nettipohjainen järjestelmä. Euroloan on vakiinnuttanut markkina-asemansa ja kasvattanut markkinaosuuttaan yhtiön perustamisesta  lähtien.