Mangold Bokslutskommuniké för perioden 2012-01-01 - 2012-12-31

Resultat per aktie 3,52 (1,70) kr
Eget kapital per aktie 108,46 (101,16) kr
Tillgångar under förvaltning 2 711,2 (1 214,6) Mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Mangold har trots det osäkra makroekonomiska läget ökat såväl intäkter som resultat under 2012, vilket ger finansiellt utrymme till att höja utdelningen från 7 kronor till 8 kronor. Därtill har vi ökat antalet kunder och kapitalet i våra depåer samt höjt de återkommande intäkterna.

Volymerna på tjänstepensioner är lägre än planerat och vi har inte lyckats attrahera kunder och kapital i den utsträckning som förväntats.

2012 var ett rekordår för Mangold men jag är inte nöjd, det finns stor förbättringspotential på alla affärsområden. Vi måste kontinuerligt förbättra vårt erbjudande samt höja service och kvalitet. Vi har en plattform som levererar god avkastning i en fortsatt osäker omvärld. En stabilisering av det makroekonomiska läget under 2013 ger förhoppningsvis ökade transaktionsvolymer och därmed ökade intäkter för Mangold.

Kommande rapporttillfällen:
Delårsrapport kvartal 1: 18 april 2013
Delårsrapport kvartal 2: 15 augusti 2013
Delårsrapport kvartal 3: 17 oktober 2013
Bokslutskommuniké: 31 januari 2014

Styrelsen planerar bolagsstämman till den 2 april samt föreslår en utdelning om 8 kr per aktie. Årsredovisningen beräknas bli publicerad den 15 mars.

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 31 januari 2013

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Marcus Hamberg