Årsregnskabsmeddelelse 2012

NASDAQ OMX Copenhagen A/S                                                          Dato: 12. februar 2013

Nikolaj Plads 6                                                                                       Selskabsmeddelelse nr. 2

Solidt regnskab i en krisetid

Nørresundby Bank har i 2012 realiseret et resultat før skat på 97,5 mio. kr. mod 60,0 mio. kr. i 2011 svarende til en stigning på 62 %. Resultatet er negativt påvirket af en udgift på 11,2 mio. kr. vedr. nødlidende pengeinstitutter.

Set i lyset af de aktuelle konjunkturforhold anser bestyrelsen resultatet for tilfredsstillende. Resultatet giver endvidere baggrund for, at bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der udloddes 20 % i udbytte.

Herudover skal fremhæves:

• Egenkapitalforretning på 7,4 % p.a.
  • Egenkapital 1,3 mia. kr. – 100 % ”egne penge”
  • Solvensprocent 17,7 – kernekapitalprocent 17,6.
  • Internt opgjort solvensbehov 10,8 %.
  • Solvensoverdækning 6,9 % eller ca. 500 mio. kr.
  • Udlån 5,3 mia. kr. – indlån 6,3 mia. kr.
  • 4.960 nye kunder
  • ”Danmarksmester” i kundetilfredshed for 4. år i træk

I budgettet for 2013 har banken taget udgangspunkt i stort set uændrede konjunkturforhold. Resultatet før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån m.v. forventes at ligge i niveauet 140 – 160 mio. kr. I forventningerne indgår en udgift på 13,0 mio. kr. til forsikringsordningen vedr. nødlidende pengeinstitutter.

For uddybende kommentarer henvises til vedlagte årsregnskabsmeddelelse eller til bankdirektør Andreas Rasmussen eller bankdirektør Finn Øst Andersson på telefon 98 70 33 33.

Mads Hvolby                                     Andreas Rasmussen

Formand for bestyrelsen                  Bankdirektør