Ny dato for offentliggørelse af årsrapport 2012

18. februar 2013

Morten Lynge Andersen, tlf. 30 26 31 44

Offentliggørelse af årsrapport 2012

I forlængelse af fondsbørsmeddelelsen den 18. februar 2013 omhandlende Bankdirektør Ole Kühnels afgang, har bestyrelsen og den konstituerede direktion ønsket en nærmere gennemgang af engagementerne, forinden årsrapporten 2012 offentliggøres.

Det oplyste niveau for basisindtjeningen i størrelsesordenen 26-28 mio. kr. vil banken fortsat kunne realisere, hvorimod det er ledelsens vurdering, at der er behov for yderligere nedskrivninger på engagementer, som bevirker, at der kan forventes et negativt resultat efter skat i størrelsen 20-25 mio. kr.

Et forventet negativt resultat efter skat i ovennævnte størrelsesorden vil betyde, at bankens solvensprocent vil være i niveauet 14 pct.

Som følge af ovennævnte undersøgelse ønsker bankens ledelse at udsætte offentliggørelsen af årsrapporten 2012 til den 28. februar 2013.

Ny dato for generalforsamling vil blive meddelt i morgen tirsdag den 19. februar 2013.

VORDINGBORG BANK

Morten Lynge Andersen