Athena IT-Group: Delårsrapport for perioden 1. juli - 31. december 2012

Stabil god indtjening i 1. halvår – men under budget

I 1. halvår 2012/2013 opnåede virksomheden en samlet omsætning på DKK 23,7 mio. og et EBITDA på DKK 5,9 mio.

Den realiserede omsætning og indtjening ligger under det budgetterede. Det lavere perioderesultat skal ses i lyset af en strategisk beslutning om at ændre virksomhedens afsætningsstrategi i retning af indirekte salg gennem et net af partnere og forhandlere. Gennemførelsen af strategien følger planen. Det har samtidig vist sig, at den besluttede omlægning af salgsindsatsen på kort sigt har medført en lidt mindre kundetilgang. Det er fortsat forventningen, at tendensen vil pege i retning af omsætningsvækst i takt med strategiens gennemførelse.

Sagen vedrørende domicilet på Søndergård Allé i Vojens er endnu ikke blevet berammet.

Selskabets salgs- og teknologidirektør Peter Kroul, som stiftede selskabet i 1995, har valgt at fratræde sin stilling pr. 31. marts 2013. Samtlige omkostninger i relation til fratrædelsen er inkluderet i nedenstående udmelding vedrørende forventningerne til årets resultat.

På baggrund af aktivitetsniveauet og resultaterne for første halvår 2012/13 nedjusterer ledelsen forventningerne til årets omsætning til DKK 50-52 mio. samtidig med at forventningerne til EBITDA reduceres til DKK 12-15 mio.

Yderligere information:
Athena IT-Group A/S