TIIMARI OYJ ABP ON SOPINUT LIKVIDITEETTINSÄ VAHVISTAMISESTA SEKÄ PANKKIRAHOITUSSOPIMUKSENSA MUUTOKSESTA

Tiimari Oyj Abp                             Pörssitiedote 28.2.2013 klo 12.15

Tiimari-konserni on vahvistanut likviditeettiään sopimalla emoyhtiönsä Unioca Oy:n kanssa 4,5 milj. euron suuruisesta vakuudettomasta lainasta sekä yhtiön lähipiiriin kuuluvan Belgrano Investments Oy:n kanssa 0,5 milj. euron suuruisesta vakuudettomasta lainasta, joiden vuosikoroksi on sovittu 12 prosenttia. Lainoille kertyvä korko erääntyy maksettavaksi lainan eräpäivänä.

Samassa yhteydessä yhtiö on sopinut pankkirahoitussopimuksensa mukaisista käyttökatteeseen (EBITDA), likvidien varojen vähimmäismäärään, omavaraisuusasteeseen ja ns. cleandown-ehtoon liittyvistä kovenanttiehdoista sopimuksen voimassaoloajaksi. Uusittu rahoitussopimus on voimassa 31.3.2015 saakka.

Rahoitusjärjestely vahvistaa yhtiön rahoitustilannetta sekä mahdollistaa uuden kauppakeskuskonseptin levittämiseen ja toiminnan kehittämiseen liittyvät investoinnit vuoden 2013 aikana. Lisäksi yhtiö on päättänyt selvittää erilaiset vaihtoehdot pitkäaikaisen rahoituksen turvaamiseksi.

TIIMARI OYJ ABP

Lisätietoja: