Wijziging samenstelling Raad van Beheer Heineken Holding N.V.

Amsterdam, 1 maart 2013 - De vergadering van prioriteitsaandeelhouders van Heineken Holding N.V. stelt de algemene vergadering van aandeelhouders van Heineken Holding voor,  de heer A.A.C. de Carvalho (28) met ingang van 25 april 2013 te benoemen als niet-uitvoerend lid van de Raad van Beheer, voor een periode van vier jaar, dat wil zeggen tot het einde van de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders in 2017.

Na zijn afstuderen aan de Harvard Universiteit werkte Alexander de Carvalho bij Bank Gutmann in Oostenrijk op de afdeling Alternatieve Investeringen. Sinds 2011 is hij als 'Associate' verbonden aan Lion Capital, een private equity firm. De heer A.A.C. de Carvalho heeft zowel de Nederlandse als de Engelse nationaliteit en woont in Londen.

De voordracht van de heer A.A.C. de Carvalho, de oudste zoon van
mevrouw C.L. de Carvalho-Heineken, tot niet-uitvoerend lid van de Raad van Beheer past in de traditie van persoonlijke betrokkenheid van opvolgende generaties van de familie Heineken bij de Heineken groep.

Voor verdere informatie:
Kees Jongsma
tel. +31 6 54 79 82 53
cjongsma@spj.nl

Noot voor de redactie:
HEINEKEN is een trotse, onafhankelijke, internationale brouwer die ernaar streeft de consument overal ter wereld te verrassen en te inspireren met haar merken en producten. Het Heineken® merk, genoemd naar de familie die het bedrijf heeft opgericht, is in vrijwel alle landen ter wereld verkrijgbaar en geldt wereldwijd als het meest waardevolle premiumbiermerk. HEINEKEN streeft ernaar 's werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen en de toonaangevende bierbrouwer te zijn in alle markten waarin de onderneming opereert. HEINEKEN wil met het merk Heineken® winnen in alle markten en met een complete merkenportfolio winnen in geselecteerde markten. Het bedrijf is in ruim 70 landen actief en beschikt over meer dan 165 brouwerijen. Het verkochte biervolume van de groep bedraagt 221 miljoen hectoliter. Qua volume is HEINEKEN de grootste brouwer van Europa en de derde brouwer wereldwijd. HEINEKEN streeft naar een verantwoorde marketing en consumptie van haar meer dan 250 internationale premiummerken, regionale en lokale merken, speciaalbieren en ciders. Tot de merkenportfolio behoren Heineken®, Amstel, Anchor, Biere Larue, Bintang, Birra Moretti, Cruzcampo, Desperados, Dos Equis, Foster's, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger and Zywiec. Pro forma bedroeg in 2012 de totale omzet € 19,765 miljard en was de EBIT (beia) € 3,151 miljard. Bij HEINEKEN werken meer dan 85.000 mensen. De aandelen Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden op de Amsterdamse beurs verhandeld. De aandelenkoersen kunnen op Bloomberg worden opgevraagd onder de fondscodes HEIA NA en HEIO NA en op Reuters Equities 2000 Service onder HEIN.AS en HEIO.AS. Actuele informatie is beschikbaar op de website van HEINEKEN: www.theHEINEKENcompany.com.

Klik hier voor het persbericht