Ixonos käynnistää yhteistoimintaneuvottelut sekä tehostaa konsernirakennettaan

Helsinki, Suomi, 2013-03-04 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          4.3.2013 klo 09:00

Ixonos käynnistää henkilöstöään koskevat yhteistoimintaneuvottelut tuotannollisista, taloudellisista sekä toiminnan uudelleenjärjestelysyistä johtuen.

Vuonna 2012 aloitettu toiminnan uudelleen suuntaaminen ja konsernirakenteen tehostaminen eivät ole edenneet riittävän nopeasti ja riittävässä laajuudessa. Yhteistoimintaneuvotteluiden tavoitteena on sopeuttaa Suomen yhtiöiden kulurakenne vastaamaan muuttunutta tilannetta ja haluttua suuntaa sekä turvata  yhtiön kilpailukyky ja kannattavuus.

Yhteistoimintaneuvotteluiden piiriin kuuluu koko Suomen henkilöstö. Vaikutusten arvioidaan koskevan Suomessa yhteensä enintään 87 henkilöä.

Samassa yhteydessä yhtiö ilmoittaa lakkauttavansa Kiinan toimintonsa sekä siirtävänsä Tallinnan tuotannolisen toiminnan Kosiceen Slovakiaan vuoden 2013 aikana.

IXONOS OYJ
Esa Harju