SpareBank 1 SMN: Moody's bekrefter sin A2-rating og oppjusterer samtidig utsiktene til stabile

Moodys har 05. mars 2013 bekreftet eksisterende rating på A2 for banken og Prime 1 på kortsiktig rating, og har bedret fremtidsutsiktene fra negativ til stabil.

- long-term senior debt and deposit ratings: confirmed at A2
- subordinated debt ratings: confirmed at Baa3(hyb)
- junior subordinated debt ratings: confirmed at Baa3(hyb)
- Tier 1 hybrid ratings: confirmed at Ba1(hyb)
- short-term ratings: confirmed at P-1

The C- standalone BFSR (stable outlook), equivalent to a baa2 BCA, is not affected.
All ratings now carry a stable outlook.

Kontaktpersoner i SpareBank 1 SMN:
Finansdirektør Kjell Fordal tlf 905 41 672
Om SpareBank 1 SMN

SpareBank 1 SMN er regionens ledende finanskonsern. Markedsleder i privat- og bedriftsmarkedet, og lokalisert på 43 steder i regionens kommuner med i alt 51 kontor.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Trøndelag og på Nordvestlandet, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen. Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet sysselsetter ca 1200 årsverk og omfatter også datterselskapene SpareBank 1 SMN Finans, EiendomsMegler 1 Midt-Norge, Allegro Finans og SpareBank 1 SMN Regnskap. Banken er største aksjonær med eierandel på 33 prosent i BN Bank.

SpareBank 1 SMN er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen. Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside www.smn.no

Vedlegg