SMART kondigt de aanstelling aan van Greg Estell als President, Education

Oud-directielid van Hewlett-Packard en Motorola stapt over naar SMART Technologies

CALGARY, Alberta, 2013-03-07 20:55 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- SMART Technologies Inc. (Nasdaq:SMT) (TSX:SMA), marktleider op het vlak van samenwerkingsoplossingen, kondigt de aanstelling aan van Greg Estell in de functie van President, Education. Estell zal de pas opgerichte Education Business Unit leiden en wordt verantwoordelijk voor het beleid, de financiële doelstellingen en het bedrijfsplan om deze belangrijke bedrijfsactiviteit verder uit te bouwen. Hij zal deze directiefunctie per 18 maart 2013 opnemen en rapporteert aan Neil Gaydon, President en CEO van SMART Technologies.

Estell heeft meer dan 30 jaar wereldwijde ervaring. Vóór zijn overstap naar SMART beklede hij diverse directiefuncties bij Hewlett-Packard Inc. en Motorola Inc. in onder meer de verkoop, de marketing, de productontwikkeling, de dagelijkse leiding, financiën, distributie en algemeen beleid. Tijdens zijn loopbaan was Estell direct verantwoordelijk voor de groei van de bedrijfsactiviteiten in verschillende internationale markten waaronder EMEA, Latijns-Amerika, APAC en Noord-Amerika.

“SMART heeft zich een stevige marktpositie verworven als betrouwbare partner in de wereldwijde opleidingsmarkt, met vernieuwende producten die onze manier van leren en onderwijzen duidelijk heeft veranderd”, zegt Estell. “Ik kijk er echt naar uit om bij SMART onze positie van een van de wereldmarktleiders op het vlak van onderwijs verder uit te bouwen.”

“We zijn er erg trots op dat Greg SMART komt versterken als President van onze Education Unit”, verklaart Neil Gaydon, President en CEO van SMART Technologies. “Met zijn internationale en Noord-Amerikaanse ervaring en zijn talent om een bedrijf te doen groeien, is hij een bijzondere aanwinst om onze positie als wereldmarktleider voor samenwerkingsoplossingen verder te verstevigen.”

Over SMART

SMART Technologies Inc. is een belangrijke provider van technologieoplossingen voor geïnspireerde samenwerking in scholen en op de werkplek wereldwijd door gewoon groepswerk om te vormen tot een bijzonder interactieve, betrokken en productieve ervaring. SMART levert geïntegreerde hard- en softwareoplossingen gekoppeld aan een servicepakket bedoeld voor extra performance en meer gebruiksvriendelijkheid. SMART is eveneens wereldmarktleider op het vlak van interactieve displays.

Het logo van SMART Technologies kan worden gedownload op http://www.globenewswire.com/newsroom/prs/?pkgid=7573

Waarschuwing voor de lezer

Sommige informatie in dit persbericht kan toekomstgerichte informatie of toekomstgerichte verklaringen bevatten. Door zijn aard bevat deze informatie inherente risico’s en onzekerheden van algemene of specifieke aard. De mogelijkheid bestaat dat deze voorspellingen, inschattingen, projecties en andere toekomstgerichte informatie niet zullen worden gerealiseerd. We waarschuwen de lezer dergelijke verklaringen met de nodige voorzichtigheid te behandelen. Onder invloed van belangrijke factoren kunnen de reële resultaten sterk afwijken van deze toekomstgerichte verklaringen. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de volledigheid en de accuraatheid van deze toekomstgerichte informatie. Deze waarschuwing voor de lezer geldt voor elke toekomstgerichte informatie en toekomstgerichte verklaring in dit persbericht.

(C) 2013 SMART Technologies. SMART Board, smarttech en het SMART-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SMART Technologies in de V.S. en/of andere landen. De namen en producten van andere derde partijen worden alleen vermeld ter identificatie en zijn mogelijk een handelsmerk van hun respectievelijke eigenaars.

Merk op dat SMART altijd in hoofdletters moet worden geschreven.

CONTACT: Marina Geronazzo
         Senior Public Relations Manager