Ordinær generalforsamling i North Media A/S fredag den 8. marts 2013 - Resumé

Den 8. marts 2013
Selskabsmeddelelse nr. 05-13

Generalforsamlingen blev gennemført i henhold til den udsendte dagsorden.

Ledelsens beretning blev forelagt, og årsrapporten for 2012 blev godkendt. Koncernomsætningen blev på 1.105 mio. kr. i 2012, hvilket var 9% lavere end i 2011. Koncernens primære ordinære drift i 2012 blev på 100,5 mio. kr., hvilket er betydeligt lavere end resultatet på 166,5 mio. kr. i 2011.

I ledelsens beretning tilkendegav adm. direktør Lars Nymann Andersen, at resultatet i 2012 isoleret set er tilfredsstillende, men at det forventede resultat i 2013 er utilfredsstillende. I 2013 forventes et koncern EBIT på mellem -15 mio. kr. og +15 mio. kr.

Nedgangen skyldes fald i resultatet i FK Distribution. Fremgang i avis- og onlineaktiviteterne har ikke kunnet kompensere herfor.

Koncernen arbejder på at udvikle nye og supplerende forretningsmodeller, der på sigt forventes at bidrage positivt til indtjeningen.

Bestyrelsen og direktionen prioriterer et stærkt kapitalberedskab for North Media, hvilket vurderes at være en vigtig strategisk styrke i et marked i strukturel forandring, og hvilket giver koncernen mulighed for at fokusere langsigtet. Det langsigtede perspektiv er centralt for virksomhedens vækst på sigt.

Koncernens nettorentebærende indestående udgjorde 66,3 mio. kr. pr. 31. december 2012.

Pengestrømme fra driftsaktiviteterne blev 91 mio. kr. sammenlignet med 156 mio. kr. i 2011. Årsagen skal findes i det reducerede driftsresultat sammen med betaling af skyldig selskabsskat vedrørende tidligere år.

Adm. direktør Lars Nymann Andersen bemærkede med baggrund heri samt henset til resultatforventningerne til 2013, at bestyrelsen indstillede til generalforsamlingen, at der ikke udbetales udbytte for regnskabsåret 2012.

Generalforsamlingen meddelte bestyrelse og direktion decharge samt godkendte det i årsrapporten indeholdte forslag til disponering af årets resultat, herunder bestyrelsens indstilling om, at der ikke udbetales udbytte.

Til bestyrelsen genvalgtes Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede og Ulrik Holsted-Sandgreen. Bestyrelsen består herefter af Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede og Ulrik Holsted-Sandgreen.

Umiddelbart efter afholdelsen af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Richard Bunck som formand og Peter Rasztar som næstformand.

Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev, som foreslået af bestyrelsen, genvalgt.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Lars Nymann Andersen, der kan kontaktes på telefon 39 57 70 00.

North Media A/S

Richard Bunck