SpareBank 1 SMN øker utlånsrentene

Rentenivået for privatkunder i SpareBank 1 SMN øker med inntil 0,30 prosentpoeng. Endringen vil for nye lån gjelde fra 20. mars 2013, og for eksisterende kunder fra begynnelsen av mai. Parallelt vil banken gjennomføre renteøkninger for bedriftskunder med virkning fra april 2013.

Bakgrunnen for renteøkningene er ønsket om å styrke bankes egenkapital ytterligere. Dette i tråd med signaler fra myndighetene om skjerpede rammevilkår for norske banker.

Trondheim, 12. mars 2013

Kontaktpersoner i SpareBank 1 SMN:
Finansdirektør Kjell Fordal tlf 905 41 672
Informasjonsdirektør Hans Tronstad tlf 941 78 322

Om SpareBank 1 SMN
SpareBank 1 SMN er regionens ledende finanskonsern. Markedsleder i privat- og bedriftsmarkedet, og lokalisert på 43 steder i regionens kommuner med i alt 51 kontor.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Trøndelag og på Nordvestlandet, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen. Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet sysselsetter ca 1200 årsverk og omfatter også datterselskapene SpareBank 1 SMN Finans, EiendomsMegler 1 Midt-Norge, Allegro Finans og SpareBank 1 SMN Regnskap. Banken er største aksjonær med eierandel på 33 prosent i BN Bank. SpareBank 1 SMN er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside www.smn.no