QPR Software yhteistyöhön saksalaisen JobRouterin kanssa

QPR Software Oyj ja saksalainen ohjelmistotalo JobRouter AG (aiemmin WJ&P Systemhaus AG) julkistavat tänään uuden QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistoon perustuvan analyysipalvelun. Yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä, jossa JobRouter hyödyntää prosessien automaattiseen analysointiin kehitettyä QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistoa asiakkaiden työnkulkujen faktapohjaiseen visualisointiin ja analysointiin JobRouter -ohjelmistossa. Analyysipalvelu, nimeltään JobRouter Process Efficiency Analysis, julkistetaan tänään JobRouterin kymmenvuotisjuhlassa Mannheimissä, Saksassa.

Helsinki - Mannheim, 2013-03-14 09:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- QPR:n prosessianalyysiohjelmisto QPR ProcessAnalyzer kuvaa prosessit automaattisesti perustuen eri liiketoiminnan tukijärjestelmien lokitietoihin, ja saadun tiedon pohjalta liiketoimintaprosesseja voidaan analysoida ja tehostaa merkittävästi. Nyt siis JobRouterin tukemia prosesseja, kuten asiakaspyyntöjä, tilaushallintaa ja laskutusta voidaan analysoida ja parantaa palvelun avulla. JobRouter ja sen 70 jälleenmyyjää tarjoavat JobRouter Process Efficiency Analysis -palvelua asiakkailleen projektitoimituksina. QPR ProcessAnalyzer puolestaan toimitetaan JobRouter AG:lle SaaS-palvelupohjaisena ohjelmistona (’Software-as-a-service’).

”Tämä on merkittävä askel kansainvälisen jalansijan saamiseksi QPR ProcessAnalyzerille. Automaattinen prosessianalyysi soveltuu erinomaisesti osaksi prosessien ja työnkulkujen hallintaohjelmistoja, joissa prosessianalyyseja ei ole aiemmin ollut saatavilla. Hyödyntämällä tätä valmista toiminnallisuutta, JobRouter AG:n kaltaiset innovatiiviset yritykset voivat keskittyä ohjelmistonsa ydinvahvuuksien kehittämiseen – ja silti samalla laajentaa palvelutarjontaansa”, sanoo QPR Softwaren toimitusjohtaja Jari Jaakkola.

”Etsimme jatkuvasti parhaita mahdollisia ratkaisuja asiakkaillemme. QPR ProcessAnalyzer sopii tarjoamaamme täydellisesti, koska se mahdollistaa tehottomuuden ja prosessipoikkeamien tunnistamisen ja analysoinnin suoraan JobRouterin tiedoista. Näin voimme tuottaa arvoa suoraan asiakkaidemme toimintaan. Päätös uuden palvelun tarjoamisesta syntyi helposti, sillä QPR ProcessAnalyzer on nopeasti otettavissa käyttöön. Olen innoissani JobRouter Process Efficiency Analysis –palvelun lanseerauksesta ja päästessämme viemään  sitä asiakkaillemme”, sanoo JobRouter AG:n toimitusjohtaja Fritz-Jochen Weber.

Uusi palvelu toteutetaan yhteistyönä QPR:n kumppanin ProcessGold AG:n sekä JobRouter AG:n kanssa. ProcessGold avustaa JobRouter AG:tä toimittamalla liiketoiminnan kehitys- ja neuvontapalveluita, ProcessGold Process Diagnosis Interface -näkymän JobRouter-ohjelmistoon sekä data-analyysipalveluita JobRouterin asiakkaille.

”On hienoa päästä suunnittelemaan JobRouter Efficiency Analysis -palvelua yhdessä JobRouter AG:n kanssa. Automaattisen prosessianalyysin edelläkävijöinä sekä prosessien hallinnan ammattilaisina tiedämme, miten automaattinen prosessien kuvaamisen teknologia tuodaan parhaimmalla tavalla osaksi prosessien parantamista. Tähtäämme erityisesti JobRouterin asiakkaiden tuottavuuden, tehokkuuden ja ketteryyden lisäämiseen”, sanoo ProcessGoldin perustajakumppani ja operatiivinen johtaja Tobias Rother.

Edellä mainitun lisäksi JobRouter AG tarjoaa markkinoille räätälöidyn palvelun, joka kattaa muita liiketoiminnan tukijärjestelmiä ja prosesseja, mahdollistaen lisäpalveluiden tarjoamisen nykyisille ja uusille asiakkaille. Tehty sopimus mahdollistaa myös prosessien automaattisen analysoinnin integroinnin uudeksi moduuliksi JobRouter AG:n nykyiseen ohjelmistotarjontaan.

QPR Software Oyj
QPR Software Oyj on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä
QPR - Quality. Processes. Results. www.qpr.fi

About JobRouter AG
JobRouter AG is specialized in delivering solutions for the workflow and document management sector. With the internally developed workflow solution JobRouter, the company offers a leading system in the branch of business process optimization and works in co-operation with the leading software manufacturers. Numerous national and international customers hold our product in high esteem and appreciate our knowledge in process optimization and application development. Our solutions are represented worldwide over a global network that includes more than 70 partners.

About ProcessGold
ProcessGold AG is a pioneer and leader in Process Mining. We unlock value in business processes through insights from data. We visualize how best-in-class process performance can be achieved faster and more effectively. With the experience from more than 100 Automated Business Process Discovery (ABPD) projects across Europe, in AsiaPac and the Americas, we help organizations eliminate weeks of time of labor-intensive exploration in business processes. ProcessGold’s deep understanding about Data Integration and it´s unique insight in applying Process Mining Software makes a difference when tackling complexity, efficiency, risk and quality issues in large corporate organizations. In 2009, John Hoogland, Rudolf Kuhn and Tobias Rother started ProcessGold. Since it´s foundation, ProcessGold has pioneered new ways of transforming data into process intelligence. The company is headquartered in Frankfurt, Germany.

Lisätietoja:
QPR Software: Teija Räsänen, Marketing Manager