Rezidors årsredovisning 2012 publicerad

Rezidors årsredovisning och ansvarsredovisning för 2012 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, www.rezidor.com.

Ett tryckt exemplar av årsredovisningen kan beställas från investorrelations@rezidor.com och kommer att distribueras i början av april.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Rezidor Hotel Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 mars 2013 kl 16:00 (centraleuropeisk tid).

För mer information, vänligen kontakta:

Ebba Ankarcrona, direktör Investor Relations
+32 2 702 9286, ebba.vassallo@carlsonrezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj av mer än 438 hotell med 96 000 rum i drift och under utveckling i 76 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I september 2012 tecknade Rezidor ett strategiskt samarbetsavtal med Regent Hotels & Resorts för att utveckla och driva Regent hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen (REZT).
Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien.
För mer information, besök: www.rezidor.com.

Pressmeddelande (PDF)