Offentliggørelse af Wirteks årsrapport 2012

Det finansielle resultat i denne meddelelse relaterer til Wirtek a/s, Danmark som sammen med Wirtek SRL, Rumænien udgør alle Wirtek koncernens aktiviteter. Den fulde årsrapport er tilgængelig på http://www.wirtek.com/Corporate/Investors/Financials/Annual-Reports.aspx d. 22. marts 2013 og vedlægges endvidere nærværende First North meddelelse.

Selskabets regnskab, som er revideret af BDO, er godkendt af bestyrelsen dags dato.

Væsentlige begivenheder og resultater for regnskabsåret

Wirtek har i 2012 været igennem en positiv udvikling med tilgang af en række nye kunder og stor omsætningsvækst. Bundlinjen er positiv og likviditetsberedskabet er markant forbedret i årets løb. Ledelsen er meget tilfreds med udviklingen i selskabets drift og forventer fortsat profitabel vækst de kommende år.

Væsentlige økonomiske resultater for 2012:

• Wirtek realiserede i 2012 en omsætning på 6.587 t.kr., svarende til en vækst på 56% i forhold til regnskabsåret 2011.
  • Resultat før skat for 2012 blev 630 t.kr., en markant forbedring på 1.667 t.kr. i forhold til regnskabsåret 2011.
  • De samlede pengestrømme fra driften i 2012 på 669 t.kr. er forbedret med 1.940 t.kr. i forhold til regnskabsåret 2011.
  • Selskabets egenkapital er steget fra 363 t.kr. ultimo 2011 til 1.044 t.kr. ultimo 2012. Selskabet har i 2012 genetableret hele selskabskapitalen gennem driften.

Væsentlige aktiviteter og hændelser i 2012:

• Wirtek har udvidet kundeporteføljen med et antal nye kunder i 2012. Salgsindsatsen er fokuseret på en række områder, hvor Wirtek gennem historien, referencerne og kernekompetencerne kan tilføre kunderne betydelig værdi.
  • Den markante omsætningsvækst i 2012 blev tilvejebragt uden at skabe afhængighed til enkelte store kunder. Det største kundeengagement bidrog i 2012 med kun 16% af den totale omsætning og top-3 kunder stod for 43% af omsætningen.
  • Den øgede aktivitet har medført en udbygning af antallet af medarbejdere i det rumænske udviklings- og testcenter. For at understøtte væksten flyttede Wirtek’s rumænske datterselskab til nye større lokaler i begyndelsen af 2012.
  • Likviditeten i Wirtek blev stærkt forbedret via driften i løbet af 2012 og selskabet har ved udgangen af 2012 tilbagebetalt eksterne lån samt opsagt en debitor factoring aftale. Moderselskabet Wirtek A/S og det rumænske datterselskab havde ultimo 2012 likvide midler for 836 t.kr. Den positive drift sikrer en sund likviditet i selskabet og ledelsen ser på nuværende tidspunkt intet behov for at fremskaffe yderligere likviditet fra eksterne kilder.
  • For at sikre en effektiv service overfor vores kunder investerede Wirtek i 2012 i en omfattende opgradering af medarbejdernes IT systemer.
  • Selskabet har med virkning fra 1. januar 2012 skiftet fra regnskabsklasse C (mellem) til regnskabsklasse B, idet selskabet i hele perioden har opfyldt betingelserne herfor. Ændringen har medført, at der ikke længere vises koncernregnskab samt at visse noter er udeladt.

Forventninger til fremtiden

Ledelsen ser en fortsat god efterspørgsel efter outsourcing-ydelser som også de kommende år kan bidrage med profitabel vækst. Kunderne er meget lydhøre over for den fleksibilitet og de besparelser, som et samarbejde med Wirtek medfører. Wirtek’s medarbejdere tilfører i en række tilfælde væsentlig ny viden og teknologi til kundernes projekter.

Wirtek's rumænske datterselskab er godt positioneret til at tilbyde kvalitetsydelser på et højt kompetenceniveau til attraktive priser og med lav risiko. Datterselskabet er ved begyndelsen af 2012 flyttet i nye større lokaler for at understøtte væksten.

Omsætningen for 2013 forventes at være mellem 7,9 mio. og 8,6 mio. kr., en vækst på 20% til 30% i forhold til 2012.

Resultat før skat for 2013 forventes at ligge i intervallet 0,7 mio. kr. til 1,1 mio. kr.

Likviditetsberedskabet i Wirtek forventes at blive yderligere styrket gennem driften i løbet af 2013 og ledelsen forventer ikke, at der bliver behov for fremskaffelse af yderligere likviditet fra eksterne kilder.

Selskabskapital

Selskabskapitalen omfatter pr. 31. december 2012 i alt 6.402.412 stk. aktier på hver nominelt 0,15 kr.

Selskabets aktiebesiddelser i selskabet

Selskabet har en beholdning af egne aktier på 39.380 styk.

Bestyrelsen og direktionens direkte og indirekte aktiebesiddelser i Selskabet pr. 31/12 2012:

Michael Aaen, Adm. Direktør, 2.735.143 aktier.
Kent M. Sørensen, Bestyrelsesformand, 821.428 aktier.

Jens Uggerhøj, Bestyrelsesmedlem, 322.714 aktier.

Certified Advisors og dennes relevante medarbejderes samlede eller indirekte aktiebesiddelser i Selskabet per 31/12 2012:

Per Vestergaard, CDI Danmark ApS, har 1.650 aktier i Selskabet.

Finanskalender

Ordinær generalforsamling: 24. april 2013
Halvårsmeddelelse: 22. august 2013

Årsrapport 2013: 21. marts 2014

Om Wirtek a/s

Wirtek er et konsulent- og udviklingshus med indgående kendskab til outsourcing af softwareudvikling og produkttest. Vores nearshore udviklings- og testcenter i Rumænien leverer fleksible ydelser af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Vores kompetencer spænder bredt fra web-baserede løsninger og portaler til indlejrede systemer og mobile løsninger. Wirtek fokuserer på at opbygge langvarige kundepartnerskaber og en win-win situation ved at skabe merværdi for vores kunder.

Yderligere information:

Kent Mousten Sørensen, Bestyrelsesformand, Wirtek a/s, Tlf.: +45 21 25 90 01