Årsrapport 2012

Hørsholm, 2013-03-25 16:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- FONDSBØRSMEDDELELSE NR. 02-13

ÅRSRAPPORTENS HOVEDPUNKTER

• Deltaq er nu fuldt investeret og har i 2012 haft fokus på udvikling og drift af den eksisterende portefølje
  • Deltaq forventer ikke at foretage yderligere nye investeringer og vil i de kommende år være fokuseret på at udvikle den eksisterende portefølje med henblik på at frasælge denne, når dette er strategisk rigtigt og attraktivt. Deltaq har en diversificeret portefølje på i alt fire forskellige virksomheder inden for fire forskellige brancher

Moderselskab

• Deltaq har realiseret et resultat før skat på -55,2 mio. kr.
  • Deltaqs porteføljeselskaber forventes at udlodde et samlet udbytte for 2012 på 14,0 mio. kr., der anvendes dels til gældsnedbringelse og dels til udbytte til moderselskabet
  • Der er foretaget netto værdireguleringer af porteføljeselskaber på -27,5 mio. kr. i 2012, bestående af opskrivninger på 10,0 mio. kr. i Bollerup Jensen, 6,7 mio. kr. i Combilent, 0,5 mio. kr. i Jeka Group  og nedskrivninger på 50,0 mio. kr. i Spinning Jewelry. Deltaqs andel af de samlede værdireguleringer udgør -27,5 mio. kr. Herudover indeholder værdireguleringer et tab på afståelse af fordringer i Spinning Jewelry på i alt 20,0 mio. kr. i forbindelse med en ny emission i Spinning Jewelry. De samlede  værdireguleringer udgør i alt  - 47,5 mio. kr.
  • Moderselskabets samlede likvider, før udbytte fra porteføljeselskaber, udgør 4,1 mio. kr. pr. 31. december 2012
  • Som følge af resultatudviklingen i 2012 i Jeka Group (Jeka Fish A/S og søsterselskabet Cimbric A/S) har forhandlingerne om gruppens driftsfinansiering for hele 2013 trukket ud og er ikke afklaret på tidspunktet for aflæggelsen af årsrapporten. Jeka Group har en midlertidig finansiering, og på baggrund af de igangværende drøftelser med Jeka Groups bankforbindelser forventer ledelsen, at den langsigtede finansiering vil være på plads i løbet af kort tid. Som følge af den manglende afklaring om driftsfinansiering er der en usikkerhed knyttet til indregningen af Jeka Group i moderselskabets regnskab og koncernregnskabet
  • Som meddelt i fondsbørsmeddelelse nr. 10-12 er der ultimo 2012 indgået aftaler, der sikrer Spinning Jewelry A/S finansiering til at gennemføre de lagte planer for 2013, såfremt budgetmålene overholdes. Det er ledelsens vurdering, at de godkendte budgetter for Spinning Jewelry A/S for regnskabsåret 2013 fortsat er realistiske. Væsentlige budgetafvigelser vil dog fortsat kunne medføre usikkerhed knyttet til indregningen af Spinning Jewelry i moderselskabets regnskab og i koncernregnskabet
  • Deltaq har pr. 31. december 2012 en indre værdi på 86,8 kr. pr. aktie