Kopy Goldfields: Uppgradering av mineraltillgångar för Krasny-projektet: 1,37 Moz guld antagna och indikerade resurser om 1,59 g/t enligt JORC-koden

Kopy Goldfields har glädjen att tillkännage en uppdaterad beräkning av mineraltillgångar enligt JORC-koden för Krasny-guldfyndigheten. Mineraltillgångarna har beräknat indikerade tillgångar till 0,21 Moz (4,3 miljoner ton berg med en genomsnittlig guldhalt om 1,53 g/t) och antagna tillgångar till 1,16 Moz (22.5 miljoner ton berg med en genomsnittlig guldhalt om 1,60 g/t). Dessa resultat både ökar den genomsnittliga guldhalten signifikant och uppgraderar mineraltillgångskategorin i jämförelse med tidigare rapportering. Av den totala strukturen på 2 850 meter som har bekräftats genom den hittillsvarande borrningen, täcker den nuvarande beräkningen en mineralisering om 1 300 meter.

Mikhail Damrin, VD för Kopy Goldfields kommenterar resultaten:

- Efter slutförandet av kvalitetssäkringsförfarande samt en uppdatering av vår geologiska modell, kan vi nu öka den genomsnittliga guldhalten av mineraltillgångarna samt omvandla delar av dem från antagna resurser till indikerade resurser. Denna uppdaterade mineraltillgångsrapport täcker fortfarande samma del av Krasny-fyndigheten som den tidigare rapporten gjorde, vilken vi släppte i november 2012. Således är mineraltillgångsberäkningen begränsad till den mest prospekterade centrala delen av strukturen (se kartor i appendix 2). Vi är väldigt nöjda med resultaten som är i linje med våra förväntningar och nu planerar vi för att ta Krasny-projektet mot produktion så snart som möjligt.

Tabell 1. Mineraltillgångsberäkning för Krasny-fyndigheten, Irkutsk Regionen, Ryssland, OOO Miramine, den 25 mars 2013*

CUT-OFF, (g/t) Tillgångskategori Miljoner ton Guldhalt (g/t) Guld (ton) Guld (Moz)
0.8 Indikerad 4,3 1,53 6,6 0,21
  Antagen 22,5 1,60 36,1 1,16

Beräkningen av mineraltillgångarna har utförts av Alexey Nikandrov, MSc, MAIG № 3084 på OOO Miramine ("Miramine"). Denna beräkning utfördes av Miramine i enlighet med JORC-koden 2004к för rapportering av mineraltillgångar (Se tabell 1 och tabell 2 i appendix 1).

För fullständigt pressmeddelande inklusive tabeller, bilder och kartor, se bifogat dokument.

Stockholm, 26 mars 2013

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2013-03-26 (Swedish).pdf
Kopy Goldfields Pressrelease 2013-03-26 (English).pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields (Swedish)

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolagets huvudägare är Eldorado Gold Corp. Bolaget innehar rättigheterna till femton berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 2 338 kvadratkilometer. Det långsiktiga målet är att utveckla ett guldprospekterings- och produktionsbolag med guldmineraltillgångar på 5 Moz för att stödja årlig guldproduktion på 0,2 Moz.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-544 987 55.

Aktien
Ticker: KOPY