XCounter – sista dag för handel på NASDAQ OMX First North Stockholm

Danderyd, 2013-04-05 14:54 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Som tidigare kommunicerats beslutade styrelsen för XCounter AB den 19 mars 2013 att handeln i bolagets aktier på NASDAQ OMX First North Stockholm ska upphöra, och att handel i bolagets aktier istället ska möjliggöras på Mangoldlistan.

Styrelsens ansökan om avnotering har nu behandlats av NASDAQ OMX First North Stockholm som har beslutat att sista dag för handel i bolagets aktie ska vara fredag den 3 maj 2013. Första dag för handel på Mangoldlistan är måndag den 6 maj 2013.

Handel på Mangoldlistan:

Investerare som önskar handla i aktier på Mangoldlistan ombeds att kontakta sin bank eller sitt värdepappersinstitut som i sin tur kontaktar Mangold Fondkommissions handlarbord. Aktieägare som öppnar depå hos Mangold Fondkommission kan handla courtagefritt på Mangoldlistan.

Mer information om Mangoldlistan finns på Mangold Fondkommissions hemsida, www.mangold.se under fliken Mangoldlistan.

Första dag för handel:   Måndag den 6 maj 2013
Kortnamn:   XCT
Totalt antal aktier: 4 586 957
ISIN-kod:  SE0000963100