Ekstraordinær generalforsamling

Fondsbørsmeddelelse 08/2013

E K S T R A O R D I N Æ R   G E N E R A L F O R S A M L I N G

Vordingborg Bank A/S afholder ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 7. maj 2013 kl. 18.00 i bankens lokaler på adressen Algade 52, 4760 Vordingborg.

D A G S O R D E N

1.      Orientering om valg af dirigent.

2.      Indkomne forslag – vedtægtsændring.

Bestyrelsen foreslår stemmeretsbegrænsningerne i vedtægternes § 11 stk. 3 ophævet.

Bestemmelsens nuværende ordlyd er:

Et aktiebeløb på kr. 100 giver én stemme. Der gælder den begrænsning i stemmeretten, at én aktionær maksimalt   kan afgive det antal stemmer, der svarer til en aktiebesiddelse på 0,50% af aktiekapitalen. Ved aktiebesiddelse i koncernforhold eller koncernlignende forhold kan den samlede stemmeret højest andrage, hvad der svarer til 0,50% af aktiekapitalen.

Dette foreslås af bestyrelsen ændret til:

Et aktiebeløb på kr. 100 giver én stemme.

3. Eventuelt.

Aktiekapitalens størrelse og stemmeret.

I henhold til Selskabslovens § 97 oplyses det, at Vordingborg Banks samlede aktiekapital på indkaldelsestidspunktet udgør kr. 19.800.000 fordelt på 198.000 aktier á kr. 100.

Med hensyn til stemmeret henvises til vedtægternes § 11, hvoraf fremhæves, at noterede aktionærer har følgende stemmer:

Et aktiebeløb på kr. 100 giver én stemme. Der gælder den begrænsning i stemmeretten, at én aktionær maksimalt kan afgive det antal stemmer, der svarer til en aktiebesiddelse på 0,5% af aktiekapitalen. Ved aktiebesiddelse i koncernforhold eller koncern-lignende forhold kan den samlede stemmeret højest andrage, hvad der svarer til 0,5% af aktiekapitalen.

Deltagelse i generalforsamlingen.

Aktionærernes ret til at deltage i og afgive stemmer på den ekstraordinære generalforsamling fastsættes i forhold til de aktier, aktionærerne besidder på registreringsdatoen tirsdag den 30. april 2013. Besiddelse af aktier opgøres på baggrund af aktionærens ejerforhold noteret i ejerbogen samt i henhold til meddelelser om ejerforhold, som selskabet har modtaget med henblik på indførsel i ejerbogen, men som endnu ikke er indført i denne.

Adgangskort.

Aktionærerne kan møde personligt eller ved en fuldmægtig og skal senest 3 dage før generalforsamlingen bestille adgangskort. Adgangskort kan bestilles fra fredag den 12. april til og med fredag den 3. maj i bankens afdelinger eller på bankens hjemmeside www.vorbank.dk . Ved bestilling via bankens hjemmeside skal enten cpr/cvr nummer eller VP-referencenummer indtastes. Bestilte adgangskort fremsendes med posten.

Afgivelse af stemmer.

Aktionærerne kan stemme personligt, ved fuldmægtig eller ved at afgive brevstemme. Fuldmagts- eller brevstemmeblanket kan rekvireres ved henvendelse til Vordingborg Bank eller udskrives fra bankens hjemmeside. Blanketter i dateret og underskrevet stand kan enten returneres til banken eller sendes som e-mail til vorbank@vorbank.dk (indscannet i pdf-format). Fuldmagt og brevstemmer kan også afgives elektronisk via bankens hjemmeside www.vorbank.dk eller på www.vp.dk/gf ved anvendelse af NemID.

Tidsfrist er i alle tilfælde 3. maj 2013.

Dagsorden mv.

Dagsorden og bilag er tilgængelig på bankens hjemmeside www.vorbank.dk . Oplysningerne udleveres også ved henvendelse til bankens afdelinger og sendes til de aktionærer, der har fremsat begæring herom.

Spørgsmål.

Aktionærer kan stille spørgsmål til dagsordenen eller til dokumenter mv. til brug for den ekstraordinære generalforsamling ved skriftlig henvendelse til Vordingborg Bank, Algade 52, 4760 Vordingborg eller på e-mail vorbank@vorbank.dk. Fremsendte spørgsmål vil blive besvaret skriftligt eller mundtligt på generalforsamlingen.

Vordingborg, den 10. april 2013

Indkaldelse ekstraordinær generalforsamling.pdf