MEDDELELSE#142-REFERAT AF ORDINÆR GENERALFORSAMLING FOR 2012

Glostrup, 2013-04-16 12:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

År 2013, den 16. april afholdtes ordinær generalforsamling i Mermaid A/S (CVR-nr.  2549 3877).

I henhold til vedtægternes § 13 udpegede bestyrelsen Søren Svenningsen som dirigent.

Dirigenten konstaterede herefter med de tilstedeværendes tilslutning, at generalforsamlingen var indkaldt i overensstemmelse med vedtægternes og de i selskabsloven indeholdte krav, og den derfor var lovlig og beslutningsdygtig i enhver henseende.

Dirigenten konstaterede at x aktionærer havde rekvireret adgangskort eller afgivet fuldmagt til generalforsamlingen, i alt svarende til ca. 66 % af den samlede aktiekapital.

Den på generalforsamlingen repræsenterede aktiekapital udgjorde således DKK 7.523.160 svarende til 7.523.160 stemmer ud af det samlede antal stemmer i Selskabet på i alt 11.419.359 stemmer.

Dagsorden:

1. Ledelsesberetningen om selskabets virksomhed i det forløbne år.

2. Fremlæggelse af årsrapport og koncernregnskab med revisionspåtegning og ledelses beretning.

3. Godkendelse af resultatopgørelse og status samt beslutning om decharge til bestyrelse og direktion.

4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport.

5. Forslag fra bestyrelsen om ny warrantordning

6. Ændring af selskabets vedtægter

7. Valg af bestyrelse

8. Valg af revisor.

9. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller aktionærer.

10. Forslag fra bestyrelsen om bemyndigelse til advokat Søren Svenningsen til at foretage registreringer hos Erhvervsstyrelsen.

Ad punkt 1: Adm. direktør Henrik Johnsen aflagde ledelsesberetning og fremlagde årsrapporten, som blev taget til efterretning af generalforsamlingen.

Ad punkt 2-3: Årsrapport 2012 blev enstemmigt godkendt og bestyrelsen samt direktionen blev meddelt decharge.

Ad punkt 4: Det blev besluttet at overføre årets underskud til 2013.

Ad punkt 5: Warrantordningen blev gennemgået og énstemmigt vedtaget.

Ad punkt 6: Vedtægterne blev gennemgået og énstemmigt vedtaget.

Ad punkt 7: Søren Damgaard Svenningsen, Henrik Johnsen, Mads Hansen og Benny Winther blev genvalgt til bestyrelsen og Thor Birkmand blev valgt som nyt medlem til erstatning af Peter Ahlgren.

Ad punkt 8: Statsautoriseret revisor Kristian Pryds blev genvalgt som selskabets revisor.

Ad punkt 9: Ingen forslag til behandling

Ad punkt 10: Advokat Søren Svenningsen blev bemyndiget til at foretage registreringer i Erhvervsstyrelsen.

Generalforsamlingen hævet.

____________________________

Som dirigent: Søren Svenningsen.

Umiddelbart efter afholdelsen af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig og genvalgte Søren Svenningsen som formand.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                              Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                           Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                                Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                                   Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                              E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er Skandinaviens førende aktør indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport, corporate sektoren og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, BoConcept, Burger King, Click, Comviq, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Skousen, Stark, SuperBest, TDC, Tele2, Telia, TOP-TOY, XL-Bygg og mange andre.

MEDDELELSE#142-REFERAT AF ORDINÆR GENERALFORSAMLING FOR 2012.pdf