Årsredovisning 2012

Stockholm, 2013-04-23 23:48 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

• Omsättningen var 10 558 KSEK (10 626)

• Resultat efter finansiella poster var -6 807 KSEK (-7 875)

• Resultatet var -9 529 KSEK (-8 369)

• Resultat per aktie var -0,12 kr (-0,18 kr)

Årsredovisningen innehåller viss ny information i jämförelse med bokslutskommuniken som gäller de utsikter för innevarande år som föranleder det igår offentliggjorda emissionsförslaget.

Koncernens omsättning var under året 9 967 KSEK (10 626) KSEK. Rörelseresultatet uppgick till -7 061 KSEK (-6 968). Resultatet efter finansiella poster uppgick till -6 807 KSEK (-7 875). Koncernens avskrivningar av materiella och immateriella anläggningstillgångar uppgick till 1 519 KSEK (1 579). Under året har kortfristiga skulder minskat med 23 877 KSEK (ökat med 25 761).

Koncernens beskattade egna kapital uppgick på bokslutsdagen till 49 007 KSEK (59 244) och soliditeten till 70,1 % (57,6 %). Koncernens likvida medel uppgick vid samma tidpunkt till 931 KSEK (3 117). Koncernen har under året investerat 1 053 KSEK (1 190) i immateriella anläggningstillgångar.

Resultatet per aktie före utspädning uppgick till -0,12 kr (-0,18) och efter utspädning till -0,12 kr (-0,17). Justerat eget kapital per aktie uppgick före utspädning till 0,64 kr (0,78) och efter utspädning till 0,61 kr (0,76).

Styrelsen och verkställande direktören föreslår att det balanserade resultatet i sin helhet överförs i ny räkning och att ingen utdelning lämnas.

Se bifogat dokument för full årsredovisning.

Paradox Entertainment
Paradox Entertainment utvecklar och licensierar sitt rättighetsbibliotek genom att generera intäkter från olika former av underhållning, till exempel film-, tv-, spel-, förlag- och leksaksindustrierna. Företaget äger bland annat välkända rättigheter som Conan the Barbarian, Kull of Atlantis, Solomon Kane, Mutant Chronicles, samt Robert E. Howards samlade verk. Bolaget representerar även andra rättighetsinnehavare som licensagent. Därutöver producerar, samproducerar och finansierar bolaget filmer för en global marknad. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Fredrik Malmberg,
         Tel: +1 (323) 655-1700, Mob: +1 (310) 663-3214