XCounter – resultat från årsstämma

Danderyd, 2013-04-26 12:58 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

XCounter AB (publ) (Nasdaq OMX First North: XCT), ett ledande teknologiföretag inom utvecklingen av fotonräknande röntgendetektorer för dentala, medicinska och industriella marknader, höll sin årsstämma tidigare idag, fredag 26 april 2013, där alla resolutioner antogs.

Vid årsstämman omvaldes samtliga ledamöter och suppleanter i styrelsen, förutom Konstantinos Spartiotis som har avböjt omval.

Vidare beslöts att anta en ny bolagsordning med följande nya lydelse: "Aktiekapitalet skall vara lägst 7.500.000 kronor och högst 30.000.000 kronor" samt att "Antalet aktier i bolaget skall vara lägst 1.500.000 och högst 6.000.000".

Stämman beslöt att välja PricewaterhouseCoopers AB som revisor för tiden intill utgången av den årsstämma som hålls 2014.

Fredrik Henckel, VD, +46 8 622 23 17

Jean-Philippe Flament, Ordförande

XCounter AB i korthet

XCounter AB är ett ledande teknologiföretag inom utvecklingen av fotonräknande röntgendetektorer för dentala, medicinska och industriella marknader med målsättningen att bli den ledande leverantören av den senaste teknologin inom röntgendetektorer. Bolagets aktie är noterad på marknadsplatsen Nasdaq OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant. Ytterligare information om XCounter AB finns på www.xcounter.se