Beslut vid Rezidors årsstämma 2013

Årsstämman för Rezidor Hotel Group AB hölls den 24 april 2013 i Stockholm. Vid årsstämman fattades följande beslut:

Utdelning: Det beslutades att ingen utdelning utgår för år 2012.

Styrelsen: Följande styrelseledamöter omvaldes: Staffan Bohman, Göte Dahlin, Anders Moberg, Wendy Nelson och Trudy Rautio. Trudy Rautio valdes till styrelsens ordförande. Douglas M. Anderson blev invald som ny styrelseledamot.

Revisorer: Deloitte AB valdes som revisorer för en treårsperiod fram till slutet av årsstämman 2016.

Långsiktigt incitamentsprogram: Årsstämman godkände styrelsens förslag gällande det långsiktiga aktiebaserade incitamentsprogrammet för ledande befattningshavare.

Bolagsordning: Årsstämman beslutade om en ändring av bolagsordningen varigenom revisorernas mandatperiod ändras från fyra till tre år.

För ytterligare information, kontakta:
Marianne Ruhngård
SVP, chefsjurist och styrelsens sekreterare
The Rezidor Hotel Group
Tel: +32 2 702 93 08
E-post: agm@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och ingår i koncernen Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har för närvarande en portfölj med mer än 430 hotell i drift och under utveckling, med närmare 97 000 rum i mer än 70 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) samt lojalitetsprogrammet Club Carlson för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det välkända italienska modehuset Missoni om att driva och utveckla livstilsvarumärket Hotel Missoni. Rezidor har även ett strategiskt samarbetsavtal med Regent Hotels & Resorts om att driva och utveckla nya Regent-anläggningar i EMEA.

Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World's Most Ethical Companies) av den amerikanska organisationen Ethisphere.

Rezidor är börsnoterat på Stockholmsbörsen sedan november 2006. Carlson, ett privatägt, globalt rese- och hotellföretag baserat i Minneapolis i USA, är majoritetsägare i Rezidor.

Rezidor Hotel Groups samordningskontor ligger i Bryssel, Belgien.

För mer information, besök: www.rezidor.com.

Pressmeddelande PDF