FLSmidth får ordre på cementfabrik i Ækvatorialguinea

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 07-2013, 14. maj 2013

FLSmidth har modtaget en ordre til en værdi af DKK 505 mio. fra Grupo Abayak AKOGA Cemento S.A. på levering af en helt ny cementfabrik, som skal ligge i Akoga i den kontinentale del af Ækvatorialguinea. Fabrikken får en kapacitet på 3.000 tons pr. døgn.

Leverancen omfatter ingeniørarbejder og alt hovedudstyret herunder kæbeknuser, kegleknuser, ATOX® råmølle, OK cementmølle, ovn og cross-bar køler, doseringsmaskiner, filtre, pakkeri og et automatiseret kontrolsystem.

"Ækvatorialguinea og de omkringliggende lande er afhængige af importeret cement - og lider følgelig under høje priser og begrænsninger. Fabrikken skal forsyne det lokale marked samt nabolandene. FLSmidth er glad for at kunne bidrage til udviklingen henimod selvforsyning med cement i denne region, hvilket vil understøtte den sociale og infrastrukturmæssige udvikling. En sådan ordre er baseret på gode kundeforhold og en professionel fremgangsmåde," udtaler koncerndirektør Per Mejnert Kristensen.

Grupo Abayak AKOGA Cemento S.A. er en ny aktør i cementindustrien, men har været beskæftiget med en lang række infrastrukturprojekter i Ækvatorialguinea.

Ordren indtægtsføres af Cement-divisionen og vil bidrage til FLSmidths indtjening indtil 2016.

------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til koncerndirektør Per Mejnert Kristensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations