ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 5§:N MUKAINEN LIPUTUSILMOITUS

GEOSENTRIC OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.5.2013 klo 15:00

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 5§:N MUKAINEN LIPUTUSILMOITUS

GeoSentric Oyj (”Yhtiö”) on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5§:ssä tarkoitettuja ilmoituksia omistusosuuksien muutoksista Yhtiön omistuksessa. Ilmoitusten mukaan ANSA McAL Limitedin, Schroder & Co:n (emoyhtiö Schroders Plc) ja Schroder Investment Management Limitedin omistusosuudet ovat muuttuneet osakkeiden ja äänioikeuksien hankkimisen tai luovuttamisen johdosta 14.5.2013 seuraavasti:

1) ANSA McAL Limited (rekisteröity Trinidad and Tobacossa yritystunnuksella 1024426)

- Liputusilmoituksen peruste: osakkeiden ja äänioikeuksien luovuttaminen. Luovuttamisen seurauksena ANSA McAL Limitedin ja sen määräysvallassa olevien yhteisöjen (“Ansa Group”) omistusosuus on laskenut alle 1/20 ja 1/10 liputusrajan

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä ennen muutoksen aiheuttanutta transaktiota: 468.377.779 osaketta ja äänioikeutta

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä muutoksen aiheuttaneen transaktion jälkeen: 0 osaketta ja äänioikeutta vastaten 0,00% Yhtiön osakkeista ja äänimäärästä

2) Schroder Investment Management Limited (rekisteröity Englannissa ja Walesissa yritystunnuksella 1893220) omistaa Yhtiön osakkeita asiakkaidensa varainhoitajana. Emoyhtiö Schroders Plc:llä ei ole määräysvaltaa Schroder Investment Management Limitedin asiakkaidensa puolesta käyttämiin äänioikeuksiin

- Liputusilmoituksen peruste: asiakkaansa Ansa Groupin osakkeiden ja äänioikeuksien luovuttaminen kuten edellä todettu. Luovuttamisen seurauksena Schroder Investment Management Limitedin asiakkaidensa puolesta omistamat osakkeet ja äänioikeudet ovat laskeneet alle 1/20, 1/10 ja 3/20 liputusrajojen

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä ennen muutoksen aiheuttanutta transaktiota: 549.040.364 osaketta ja äänioikeutta

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä muutoksen aiheuttaneen transaktion jälkeen: 80.662.585 osaketta ja äänioikeutta vastaten 2,31% Yhtiön osakkeista ja äänimäärästä

3) Schroder & Co Limited (rekisteröity Englannissa ja Walesissa yritystunnuksella 2280926), joka on Schroders Plc:n (rekisteröity Englannissa ja Walesissa yritystunnuksella 03909886) tytäryhtiö

- Liputusilmoituksen peruste: osakkeiden ja äänioikeuksien hankkiminen

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä ennen muutoksen aiheuttanutta transaktiota: 0 osaketta ja äänioikeutta

- Osuus osakkeista ja äänimäärästä muutoksen aiheuttaneen transaktion jälkeen: 468.377.779 osaketta ja äänioikeutta vastaten 13,42% Yhtiön osakkeista ja äänimäärästä ylittäen 1/10 liputusrajan

Tämän tiedotteen päivämäärällä GeoSentric Oyj:n rekisteröity osakemäärä on 3.490.246.354 ja osakepääoma 8.955.761,65 euroa.

GeoSentric Oyj

Lisätietoja: investors@gypsii.com