FLSmidth igangsætter aktietilbagekøb for DKK 521 mio.

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 09-2013, 21. maj 2013

Den 12. februar 2013 offentliggjorde bestyrelsen sine planer om et aktietilbagekøbsprogram på op til DKK 521 millioner. Programmet bliver startet op nu og gennemføres i perioden 21. maj 2013 til 30. september 2013.

Tilbagekøbsprogrammet startes op i henhold til den bemyndigelse som aktionærerne på den ordinære generalforsamling 5. april 2013 gav til at tilbagekøbe op til 10% af selskabets aktiekapital i tidsrummet indtil næste ordinære generalforsamling.

Tilbagekøbsprogrammet tilrettelægges i henhold til de såkaldte safe harbour-regler i Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, som sikrer beskyttelse mod overtrædelse af lovgivningen om insiderhandel i forbindelse med tilbagekøb.

Selskabet har indgået en aftale med Danske Bank A/S ("Danske Bank"), hvorefter Danske Bank påtager sig at være lead manager for tilbagekøbsprogrammet. I henhold til aftalen vil Danske Bank købe aktier på vegne af FLSmidth & Co. A/S ("FLSmidth") og træffe sine handelsdispositioner uafhængigt af og uden påvirkning fra FLSmidth.

Der gælder følgende betingelser for tilbagekøbsprogrammet:

• Købet af aktier er begrænset til et samlet beløb på DKK 521 millioner
  • Det maksimale antal aktier, der kan erhverves, er 3.000.000 aktier á DKK 20
  • Tilbagekøbet kan finde sted i perioden 21. maj 2013 til 30. september 2013
  • Det maksimale antal FLSmidth-aktier, der kan tilbagekøbes dagligt, må ikke overstige 25% af den gennemsnitlige mængde FLSmidth-aktier, der i de foregående 20 handelsdage er handlet på NASDAQ OMX København
  • Der må ikke købes aktier til en kurs, der er højere end (i) kursen for seneste uafhængige handel eller (ii) det højeste aktuelle uafhængige bud på NASDAQ OMX København, hvis dette ligger højere
  • Hensigten er at foreslå generalforsamlingen 2014 at nedskrive antallet af aktier i selskabet med antallet af aktier, der bliver erhvervet gennem aktietilbagekøbsprogrammet

Oplysninger om de gennemførte transaktioner i henhold til tilbagekøbsprogrammet offentliggøres på www.flsmidth.com senest ved afslutningen af den syvende dags handel.

Forud for igangsættelsen af aktietilbagekøbsprogrammet har FLSmidth en beholdning på 1.344.500 egne aktier, svarende til 2,5% af selskabets aktiekapital.

------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til koncernfinans- og økonomidirektør Ben Guren, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations