Kvartalsmeddelelse for første kvartal 2013

Meddelelse nr. 7/2013

Aarhus, 2013-05-23 09:11 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork fastholder forventningerne om en samlet omsætning for 2013 på DKKm 245 og et EBITDA-resultat for året på DKKm 37

Finansiel udvikling i første kvartal 2013

• Trifork realiserede en omsætning på DKKm 61,4, svarerende til en vækst på 12% i forhold til samme periode i 2012, hvor der blev realiseret DKKm 54,9.
  • Resultat før skat, renter og afskrivninger (EBITDA) blev på DKKm 5,1, hvilket svarer  til en EBITDA-margin på 8,3%. Dette resultat ligger under det forventede niveau og DKKm 4,9 under resultatet for samme periode i 2012, hvor der blev realiseret et EBITDA-resultat på DKKm 10.
  • Alle forretningsområder har givet overskud i perioden.

”Vi har i det første kvartal haft en forøget investering i udviklingen af nye produkter, som vi ser frem til at se udbyttet af. Niveauet for investeringer ventes neddroslet i andet kvartal, hvor vi vil fokusere på at forbedre vores indtjenings-margin. ” siger Jørn Larsen, adm. direktør for Trifork.

Væsentlige begivenheder i første kvartal 2013

• Mobile: Der er investeret væsentlige ressourcer i udviklingen af Triforks eMobility platform, Enterprise app-store og Notifikations server. eMobility platformen sikrer en fælles sikkerhedsstruktur til håndtering og anvendelse af mobile applikationer mod en virksomheds centrale infrastruktur.
  • Agile: Der er i perioden fortsat brugt ressourcer på opbygning af nye konferencer. QCon London konferencen blev afsluttet med et tilfredsstillende resultat, dog lidt under de oprindelige forventninger.
  • Cloud: Trifork ser fortsat meget positivt på udviklingen indenfor cloud-produkter og kompetencer. Flere nye B-to-B kundeprojekter er igangsat hos store internationale koncerner i både ind- og udland.
  • Den øgede salgsindsats i andet halvår af 2012 har båret frugt og der er i løbet af første kvartal 2013 tegnet kontrakter med flere nye væsentlige kunder om projekter der skal leveres i løbet af 2013.

Forventninger til 2013

• Trifork forventer i 2013 en omsætning i niveauet DKKm 245, svarende til en vækst på 10% i forhold til 2012.
  • EBITDA-resultatet forventes fortsat i niveauet DKKm 37, svarende til en vækst på 22% i forhold til 2012 og en EBITDA-margin på 15,8%.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske it-systemer til flere brancher (bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Industri og Telekom). Koncernen har 250 medarbejdere fordelt på 11 kontorer i Aarhus, København, Esberg, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2012 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 243 / EURm 33, med en omsætning på DKKm 223 / EURm 30.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S