Deltaqs porteføljeselskab Spinning Jewelry a/s indgiver konkursbegæring

Hørsholm, Danmark, 2013-05-23 10:03 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Til NASDAQ OMX Copenhagen og pressen

23. maj 2013

Fondsbørsmeddelelse nr. 06-13

Deltaqs porteføljeselskab Spinning Jewelry a/s indgiver konkursbegæring

Resumé: Spinning Jewelry a/s har i dag indgivet konkursbegæring til skifteretten i Randers. Som anført i årsrapporten for 2012 har selskabets resultatudvikling været negativ i perioden fra 2010 til 2012, og der var usikkerhed om værdiansættelsen af Selskabet, såfremt der opstod væsentlige budgetafvigelser i 2013. Som yderligere anført i fondsbørsmeddelelse nr. 05-13 af 25. april 2013, var det ledelsen i Spinning Jewelrys opfattelse, at den resultatmæssige udvikling var vendt ved udløbet af 2012, og at selskabet derfor var klar til at realisere et væsentligt forbedret resultat i 2013. Udviklingen siden slutningen af marts har imidlertid vist, at dette ikke er tilfældet, hvilket har medført et betydeligt udækket finansieringsbehov i Selskabet. Der har siden fondsbørsmeddelelse nr. 05-13 af 25. april 2013 været arbejdet med en række alternative finansieringsløsninger, herunder et helt eller delvist salg af Selskabet. Resultatudviklingen i Spinning Jewelry har fortsat været negativ i maj 2013, hvilket har været medvirkede til, at det pr. dags dato må konstateres, at det ikke har været muligt at skaffe den nødvendige kapital til at føre Selskabet videre. Selskabets bestyrelse har derfor indgivet konkursbegæring. Som følge af konkursbegæringen nedskriver Deltaq hele sin investering i Spinning Jewelry a/s svarende til ca. 46 mio. kr. i koncernregnskabet og ca. 92 mio. kr. i moderselskabsregnskabet.

I forhold til de tidligere udmeldte forventninger nedjusterer Deltaq sine forventninger til årets samlede omsætning fra et niveau på 450 mio. kr. til et niveau på 350 mio. kr., mens forventningen til indtjeningen (EBITDA) fastholdes i niveauet 10 mio. kr.

Yderligere oplysninger:

Flemming Lindeløv, bestyrelsesformand, Deltaq a/s