Delårsrapport – 1. kvartal 2013

Hørsholm, Danmark, 2013-05-28 16:27 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Til NASDAQ OMX Copenhagen og pressen 28. maj 2013

Fondsbørsmeddelelse nr. 07-13

Delårsrapport – 1. kvartal 2013

Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 1. kvartal 2013. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Koncern og Moderselskab

• Som meddelt i fondsbørsmeddelelse nr. 06-13 indgav porteføljeselskabet Spinning Jewelry a/s (herefter Spinning Jewelry) den 23. maj 2013 konkursbegæring, som følge af resultatudviklingen fra slutningen af marts til maj 2013 samt som følge af at det ikke lykkedes at skaffe den nødvendige kapital til at føre dette selskab videre. Som følge af konkursbegæringen nedskriver Deltaq hele sin investering i Spinning Jewelry. Den samlede resultatpåvirkning efter skat af dette udgør 44,4 mio. kr. i koncernregnskabet og 92,5 mio. kr. i moderselskabsregnskabet
  • Spinning Jewelry var ejet af Deltaq pr. 31. marts 2013, hvorfor Spinning Jewelrys resultat er fuldt konsolideret i koncernregnskabet for 1. kvartal 2013 og indgår under fortsættende aktiviteter. Dette vil ikke være tilfældet fra og med 2. kvartal 2013
  • Omsætningen i 1. kvartal 2013 blev 101,7 mio.kr. hvilket er en omsætningstilbagegang på 5,5 mio. kr. i forhold til 1. kvartal 2012
  • På koncernniveau har Deltaq i 1. kvartal 2013 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) af fortsættende aktiviteter på 0,3 mio. kr., et underskud før skat af fortsættende aktiviteter på 46,9 mio. kr. og et samlet underskud efter skat på 45,3 mio. kr.
  • Moderselskabet for Deltaq har i 1. kvartal 2013 realiseret et underskud før skat på 94,7 mio. kr.
  • Udover nedskrivningen af Spinning Jewelry er der ikke foretaget værdireguleringer af de øvrige porteføljeselskaber i 1. kvartal 2013
  • Moderselskabets indre værdi udgør 56,8 kr. pr. aktie pr. 31. marts 2013

Porteføljeselskaber (fortsættende efter 1. kvartal 2013)

• Combilent a/s og JCI Invest ApS (herefter Combilent eller Combilent – Gruppen) har i 1. kvartal 2013 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 1,4 mio. kr., og følger de lagte planer for selskabet
  • Bollerup Jensen a/s (herefter Bollerup Jensen) har i 1 kvartal 2013 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 2,8 mio. kr., og følger de lagte planer for selskabet
  • Jeka Fish a/s og Cimbric a/s (herefter Jeka Group) har i 1. kvartal 2013 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 2,9 mio. kr., og følger de lagte planer for selskabet
  • Ved aflæggelse af årsregnskabet for Deltaq for 2012 blev det oplyst at forhandlinger om driftsfinansieringen for Jeka Group for 2013 havde trukket ud og ikke var afklaret på tidspunktet for aflæggelsen af årsrapporten. Driftsfinansieringen for hele 2013 er efterfølgende blevet etableret

Forventninger

• De seneste udmeldte forventninger til 2013 med en omsætning i niveau 350 mio. kr. og et driftsoverskud (EBITDA) af fortsættende aktiviteter i niveauet 10 mio. kr. for hele koncernen fastholdes.

Yderligere oplysninger:

Dennis Willer, adm. direktør, Deltaq a/s