Trifork erhverver andel i Orchestrate

Meddelelse nr. 08/2013

Aarhus, 2013-05-31 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork har erhvervet en andel på 2% af Cloud-hosting virksomheden Orchestrate. Orchestrate er et nystartet selskab med fokus på at tilbyde komplekse cloud-services, som kan integreres til virksomheders egen applikationsinfrastruktur. Disse cloud-services er en kombination af  en hosting af flere eksisterende cloud-baserede back-end systemer samt software, udviklet af Orchestrate, der kan anvendes til at integrere de forskellige cloud-services i virksomhedens applikationer. Den enkelte virksomhed vil have en meget simpel tilgang til at bruge disse services. Trifork har indskudt USDm 0,2 i selskabet.

”Med denne investering er Trifork meget tæt på udviklingen af nye services på mange af de cloud-platforme, hvor Trifork i forvejen har fokus og stor kompetence. På samme tid føler vi, at grundlæggerne har vist os en god forretningsplan, som vi er sikre på at de kan realisere med den energi de lægger for dagen”, udtaler Jørn Larsen, CEO, Trifork.

”Vi er meget glade for at have Trifork med om bord som en partner i vores nye setup”, udtaler Antony Falco, CEO, Orchestrate og fortsætter: ”Orchestrate og Trifork vil komme til at arbejde sammen på mange fronter i forbindelse med udvikling af applikationer til kunder, uddannelse og træning af udviklere samt den generelle udvikling af dette marked”.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske it-systemer til flere brancher (bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Industri og Telekom). Koncernen har 235 medarbejdere fordelt på 11 kontorer i Aarhus, København, Esberg, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2012 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 243 / EURm 33, med en omsætning på DKKm 223 / EURm 30.

Om Orchestrate

Orchestrate er opstartet af Antony Falco, som har stor erfaring indenfor ”Cloud verdenen”. Orchestrate tilbyder en API-service som gør det unødvendigt at implementere nye databaser i forbindelse med udvidelsen af funktioner i  eksisterende eller nye applikationer. Servicen forener alle de forespørgsler, der er nødvendige for at udvikle interaktive applikationer via et enkelt API, således at softwareudviklere hurtigt kan tilføje geografiske placeringer, søgninger, aktivitets-streams og meget mere.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S