Chr. Hansen Holding A/S - valg af koncernrepræsentanter til bestyrelsen

Hørsholm, 2013-06-25 15:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.16/2013

Der har været afholdt valg af koncernrepræsentanter til bestyrelsen i Chr. Hansen Holding A/S.

Resultatet blev nyvalg af Mads Bennedsen og Per Poulsen og genvalg af Svend Laulund som koncernrepræsentanter. Susanne Parfelt, Flemming Hawthorn Jensen og Jimm Gjøe Kvist blev valgt som suppleanter.

Ændringerne får virkning umiddelbart efter afholdelse af ordinær generalforsamling i Chr. Hansen Holding A/S den 26. november 2013.

Martin Gerhard Seidel udtræder som koncernrepræsentant den 31. juli 2013 og erstattes af suppleant Jannik Vindeløv i perioden frem til de nyvalgte koncernrepræsentanters tiltræden, hvor Jannik Vindeløv udtræder som koncernrepræsentant.

Jørgen Okkels Nielsen udtræder som koncernrepræsentant den 31. august 2013. Der indtræder ikke en suppleant i Jørgen Okkels Nielsens sted, idet valgudvalget og de øvrige koncernrepræsentanter i enighed har truffet beslutning om, at den ledige post ikke skal genbesættes for den resterende valgperiode.

De medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer og suppleanter er valgt for en fireårig periode.

For yderligere information kontakt venligst:

Winnie Bügel, Corporate Vice President, Compliance

Anders Mohr Christensen, Senior Director IR

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2011/12 var EUR 699 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.450 engagerede medarbejdere i over 30 lande. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 16 2013 DK.pdf