RE-Cap A/S - Ændring af ejerandel i Admiral Capital A/S

CVR. nr. 29 24 64 91
www.berlin3.dk

Re-Cap A/S – Ændring af ejerandel i Admiral Capital A/S

Re-Cap A/S har nu modtaget meddelelse om, at selskabets ejerandel i Admiral Capital A/S er steget fra 50% til 70%.

Ændringen i ejerandelen sker i henhold til den aktionæroverenskomst, der er indgået med Admiral Capital Properties Holding Ltd., der herefter ejer de resterende 30% af aktierne i Admiral Capital A/S. Aktionæroverenskomsten indeholder en bestemmelse om, at den schweiziske bank UBS kan anvise ny kapital til Admiral Capital A/S, der herefter skal anvendes til indkøb af tilfredsstillende ejendomsporteføljer. Denne kombination af kapital og ejendomsporteføljer har ikke været til stede i markedet inden for den tidsfrist, der var aftalt i aktionæroverenskomsten nemlig 30.06.2013.

Re-Cap A/S fastholder indtil videre denne ejerandel på 70%. Som beskrevet i Selskabsmeddelelse nr. 8 af d. 24.05.13, kan der dog ske ændringer i Re-Cap A/S` ejerandel, hvis UBS inden d. 30.06.14 anviser ny kapital til Admiral Capital A/S, der kan anvendes til opkøb af ejendomsporteføljer, der falder inden for Admiral Capital A/S strategi.

Hellerup, 16. juli 2013

På bestyrelsens vegne

Henrik Frisch,

Bestyrelsesformand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11 eller administrerende direktør Kaj Larsen +45 20 91 43 64.

2013011 Re-Cap - Ændr Ejerandel Adm Cap.pdf