Beagles budpliktsbud

Stockholm, 2013-07-30 19:47 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Beagle Investments S.A. (”Beagle”) har den 18 juli 2013 offentliggjort ett kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Paradox Entertainment AB (publ) (”Paradox” eller ”Bolaget”) att överlåta samtliga sina aktier i Paradox till Beagle för 0,19 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”).

Beagle har angivit att anmälningsperiodens utgång är beräknad till den 27 augusti 2013. Styrelsen för Paradox kommer att, i enlighet med ”Regler rörande uppköpserbjudanden avseende aktier i svenska aktiebolag vilkas aktier handlas på vissa handelsplattformar” som utfärdats den 27 mars 2012 av Kollegiet för svensk bolagsstyrning (”Takeover-reglerna”), senast två veckor före anmälningsperiodens utgång offentliggöra sin uppfattning om Erbjudandet och skälen till denna uppfattning.

I samband med styrelsens utvärdering av Erbjudandet har Günter & Wikberg Fondkommission utsetts till utgivare av en s.k. fairness opinion avseende skäligheten av vederlaget i Erbjudandet.

Paradox styrelseordförande Mikael Wirén är även ägare till och kontrollerar Beagle och kommer därför inte att delta i Bolagets styrelses behandling av eller beslut i anledning av Erbjudandet.

Om Paradox Entertainment
Paradox Entertainment utvecklar och licensierar sitt rättighetsbibliotek genom att generera intäkter från olika former av underhållning, till exempel film-, tv-, spel-, förlag- och leksaksindustrierna. Företaget äger bland annat välkända rättigheter som Conan the Barbarian, Kull of Atlantis, Solomon Kane, Mutant Chronicles, samt Robert E. Howards samlade verk. Därutöver producerar, samproducerar och finansierar bolaget filmer för en global marknad. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Carl Molinder
         VD, Paradox Entertainment AB