Østjydsk Bank A/S - Gennemførelse af kapitalnedsættelse.

Gennemførelse af kapitalnedsættelse i Østjydsk Bank A/S.

Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 22 af 1. juli 2013, blev der på bankens ekstraordinære generalforsamling, afholdt samme dag, truffet endelig beslutning om, at reducere stykstørrelsen på bankens aktier fra kr. 100 pr. aktie til kr. 10 pr. aktie, ved nedsættelse af aktiekapitalen med nominelt kr. 86.400.000 fra kr. 96.000.000 til kr. 9.600.000, ved henlæggelse til en særlig reserve.

Bankens aktiekapital består derefter af 960.000 aktier af nominelt 10 kr. Hver aktie giver èn stemme, dog kan ingen aktionær udøve stemmeret for mere end 5 % af den til enhver tid værende nominelle aktiekapital.

Den lovpligtige proklamaperiode på fire uger, efter generalforsamlingens vedtagelse af vedtægtsændringen, er nu udløbet uden indsigelser, hvorfor bankens bestyrelse har besluttet at gennemføre kapitalnedsættelsen.

Kapitalnedsættelsens er i dag registreret hos Erhvervsstyrelsen, og de ændrede vedtægter, som følge af kapitalnedsættelsen, er dags dato fremsendt til Nasdaq OMX. Ændringerne vedrørende kapitalnedsættelsen forventes gennemført hos VP Securities A/S den 7. august 2013.

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til undertegnede, på telefon 9668 4220.

ØSTJYDSK BANK A/S

Max Hovedskov