RAMIRENT SOLMI YIT KALUSTO OY:N JA CAVERION OYJ:N KANSSA AIESOPIMUKSEN CAVERIONIN KALUSTON JA VUOKRAPALVELUIDEN ULKOISTUKSESTA SUOMESSA

RAMIRENT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 12.8.2013

Vantaa, 2013-08-12 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent on allekirjoittanut aiesopimuksen YIT Kalusto Oy:n ja Caverion Oyj:n kanssa kaluston, toimintojen ja henkilöstön ulkoistuksesta Ramirentille Caverionin Suomen toiminnoissa. Lisäksi aiesopimus tähtää yhteistyösopimukseen, jonka perusteella Ramirent vuokraa kalustoa ja tuottaa kalustopalveluita Caverionille.

Caverion suunnittelee, toteuttaa ja ylläpitää käyttäjäystävällistä ja energiatehokasta kiinteistötekniikkaa sekä teollisuuden palveluja. Caverion syntyi 30.6.2013 YIT:n osittaisjakautumisessa kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi yhtiöksi.

Sopimusneuvottelut ja neuvottelut toiminnan uudelleen organisoinnista on käynnistetty. Tavoitteena on allekirjoittaa lopullinen kauppasopimus lokakuun 2013 loppuun mennessä ja aloittaa yhteistyö. Sakari Toikkanen, SVP, Caverionin kehitysjohtaja kommentoi: “Liiketoiminta liittyen Caverionin kalustonhallintaan työllistää Suomessa noin 20 henkilöä ja vuosittainen liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa.

Magnus Rosén, Ramirent CEO, kommentoi: “Olemme iloisia, että YIT Kalusto Oy ja Caverion Oyj ovat valinneet Ramirentin mahdolliseksi strategiseksi kumppaniksi. Tavoitteemme on vastata Caverionin odotuksiin korkealuokkaisista kalustopalveluista ja rakentaa kestävä yhteistyösuhde, joka palvelee molempia osapuolia.”

Ramirent erikoistuu prosesseihin, joissa ulkoistetaan yritysten kalustoa ja kalustonhallintaa. Ramirentillä on pitkä kokemus suurten kalustojen hallinnoinneista ja juuri oikea-aikaisten vuokrauspalvelujen toimittamisesta asiakkaille, jotka ovat vaihtaneet omistamisesta vuokraamiseen.

Ramirent on johtava konevuokrausalan yritys Suomessa. Yhtiön vuoden 2012 liikevaihto oli 167 miljoonaa euroa ja yhtiöllä on 76 toimipisteen verkosto.

LISÄTIETOJA:
Magnus Rosén, toimitusjohtaja
puh.+358 20 750 2845, magnus.rosen@ramirent.com

Caverion Oyj
Caverion suunnittelee, toteuttaa ja ylläpitää käyttäjäystävällistä ja energiatehokasta kiinteistötekniikkaa sekä teollisuuden palveluita. Caverion syntyi 30.6.2013 YIT:n osittaisjakautumisessa kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi yhtiöksi. Caverion Oyj:n vuoden 2012 liikevaihto oli noin 2,8 miljardia euroa. Caverion Oyj:llä on 13 toimintamaassa yli 18 000 työntekijää. Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa.

Ramirent Oyj on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 714 miljoonaa euroa. Konsernilla on yli 2 700 työntekijää 325 toimipaikassa 11 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy