MEDDELELSE#146-HALVÅRSMEDDELELSE 2013

Glostrup, 2013-08-16 14:35 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Det danske marked oplever ikke væsentlige bedring, men selskabets datterselskaber oplever en markant omsætningsstigning.

Generelt.

Det danske selskabs resultat er belastet af manglende ordrer fra detail-segmentet og ophøret af samarbejdet med to af selskabets kunder i 2013, har samlet medført et skuffende resultat for 1. halvår 2013. Den ene af de tabte kunder har valgt at stoppe brug af Digital Skiltning i forbindelse med nedlæggelse af ca. 2/3 af deres butikker, mens den anden kunde er tabt i forbindelse med et nyt udbud.

På den positive side har selskabet i perioden fortsat sin fokusering på det offentlige transportsegment. Sammen med en øget tilgang af kunder indenfor detail-segment i blandt andet Sverige, har dette delvist kompenseret for den manglende ordreindgang fra detail-segmentet i Danmark. Fokuseringen på transportsegmentet har resulteret i en række ordrer til både busser og tog, samt ordrer til udendørs- og indendørs trafikinformationsskilte, hvilket lover godt for segmentet som helhed.

Periodens omsætning udgjorde ca. DKK. 35 mio. mod 26,5 mio. i 2012 – heraf omsatte Sverige ca. DKK. 5,4 mio. mod DKK. 1,1 mio. i 2012 og Norge omsatte ca. DKK 13,8 mio. mod DKK. 3,7 mio. i 2012.

Periodens dækningsbidrag udgjorde ca. DKK. 17 mio. (dækningsgrad 48,8 %) mod DKK. 18,1 mio. (dækningsgrad 68,3 %) i 2012. Perioden udviser derved en markant lavere dækningsgrad end samme periode 2012. Den primære baggrund er, at hardwaresalget udgjorde en større andel af det samlede salg i perioden end i 2012 samt tabet af de to ovennævnte kunder.

EBITDA-resultatet for 1. halvår 2013 blev ca. DKK. -1,6 mio. mod ca. DKK -1,1 mio. i 2012.

Selskabets egenkapital udgjorde pr. 30. juni 2013 ca. DKK. 28,2 mio. (soliditetsgrad 68,3 %) mod ca. DKK. 31,3 mio. pr. 31. december 2012 (Soliditetsgrad 68,7 %).

Selskabets finansielle position er fortsat positiv, og selskabet har fortsat ikke bankgæld, men et kontant indestående på ca. DKK. 7,1 mio. pr. 30. juni 2013 mod DKK. 14,7 i 2012. Tilgodehavender udgør ca. DKK. 17,2 mio. mod DKK. 8,8 mio. i 2012. Øvrig kortfristet gæld udgør ca. DKK. 13,1 mio. mod DKK. 8,5 mio. i 2012. Dette sammenholdt med selskabets beholdning af egen aktier på 798.560 stk. medfører, at selskabet fortsat står i en fordelagtig position, såfremt opkøbsmuligheder skulle opstå.

Trods af den manglende ordreindgang i Danmark, mener ledelsen fortsat, at selskabet står i en særdeles stærk position på det danske marked, medens selskabet har forbedret sin position markant på både det norske og svenske marked.

For yderligere information, se vedhæftede materiale.

Adm. Direktør                                                      Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                   Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                       Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                           Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                     E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er Skandinaviens førende aktør indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, BoConcept, Burger King, Click, Comviq, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Tele2, Telia, TOP-TOY, XL-Bygg og mange andre.

Meddelelse#146-Halvårsrapport 2013.pdf