VD-skifte

Luleå, 2013-08-16 15:34 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Header Compression Sweden Holding AB (publ)

Aniruddha Kulkarni tillträder från och med 2013-11-10 som tillförordnad VD för HCS Holding och dotterbolaget Effnet AB.

Nuvarande VD, Joakim Enerstam, lämnar vid samma datum på egen begäran sin VD-befattning.

"Joakim har arbetat inom koncernen sedan 1999 och vi är mycket nöjda med hur han bidragit till utvecklingen av Effnet koncernen. Joakim har de senaste åren lett bolaget på ett utomordentligt bra sätt. Vi har idag mycket god lönsamhet och en kontraktstock som kommer att generera återkommande intäkter i många år framöver. Vi önskar Joakim lycka till när han nu vill åta sig nya utmaningar" säger Hans Runesten, styrelseordförande i HCS Holding AB (publ).

”Aniruddha Kulkarni började på Effnet AB 2001 som ingenjör inom Forsknings- och Utvecklings avdelningen. Aniruddha har de senaste fem åren arbetat som produktchef och formulerat och sedan genomfört strategier för både produkt och affärsutveckling. Vi känner stort förtroende för Aniruddha som är mycket väl insatt i nuvarande verksamhet och som varit instrumentell i uppbyggnaden av vår kontraktsstock.” fortsätter Hans Runesten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joakim Enerstam, verkställande direktör, HCS Holding AB (publ), 070 341 56 15,
joakim.enerstamffnet.com
Hans Runesten, styrelseordförande, HCS Holding AB (publ), 070 280 26 26,
hans.runesten@effnet.com
eller besök bolagets hemsida www.hcholding.se

OM HEADER COMPRESSION SWEDEN HOLDING AB
Header Compression Sweden Holding AB (publ) är moderbolag i en koncern med verksamhet inom avancerad digital kommunikation. Moderbolagets uppgift är att utveckla detta teknikbolag samt koncernen i övrigt. Koncernen har för närvarande ett verksamhetsområde:

Header Compression
Effnet AB utvecklar och säljer programvarufamiljen Effnet Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten i IP-trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. För vidare information om Effnet AB, besök www.effnet.com.