Driftsforventningerne fastholdes til 2012/13 - Restrukturering af kapitalstruktur og balancejusteringer

Som forventet er 3. kvartal 2012/13 forløbet tilfredsstillende. De økonomiske resultater har i 3. kvartal 2012/13 levet op til ledelsens forventninger, hvilket også gælder den nødvendige reduktion af omkostninger og arbejdskapital.

For året som helhed forventer ledelsen derfor et uændret driftsbillede:·

• En koncernomsætning i niveauet 470-500 mio. kr. mod 514 mio. kr. i 2011/12·
  • Et driftsresultat (EBIT før særlige poster) i niveauet 0 til -10 mio. kr.

Som en konsekvens af det strategiske og forretningsmæssige review, der har fundet sted i sommerperioden, og den samtidigt gennemførte restrukturering af kapitalforholdene vil årets resultat blive pålagt en række yderligere nedskrivninger i niveauet 40-45 mio. kr. Det endelige tal vil forventeligt blive oplyst ved udgangen af september 2013, når detailplanlægningen har fundet sted.

Der har i perioden været fokus på at forbedre selskabets kapital- og finansieringsstruktur. Jf. selskabsmeddelelse nr. 10-2012/13 tilføres der 20,35 mio. kr. i ansvarlig konvertibel lånekapital, ligesom der er indgået en langsigtet finansieringsaftale med selskabets pengeinstitutter, hvilket sikrer selskabets konkurrencekraft i de kommende år.

InterMail A/S

Morten Damgaard

Yderligere oplysninger:

Morten Damgaard, CEO                                                          Anders Ertmann, CFO
Telefon: 39 66 09 22                                                               Telefon: 39 66 09 22
Mobil: 24 29 98 89                                                                  Mobil: 51 16 13 72
Email: Morten.Damgaard@intermail.dk                                     Email: Anders.Ertmann@intermail.dk

InterMail er den næststørste aktør på det nordiske marked for konvolutproduktion og tiltrykning. Selskabet producerer mere en 1 mia. konvolutter om året og har i tillæg en lang række forsendelseskoncepter (SkanPack), som efterspørges af den kraftigt voksende internetindustri. Via Datterselskabet StroedeRalton er InterMail ligeledes en de største udbydere af fulfilment-services, mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer i Norden.

IM periodemeddelelse 11 Q3 2012-13.pdf