RealDolmen : Trading Update Q1 2013/2014

Trading update eerste kwartaal 2013-2014
(Omzet voor de periode van 3 maanden met einddatum 30 juni 2013)

• Gelijke omzet in het eerste kwartaal op jaarbasis.
  • De omzet van Products steeg met 18,8 % in vergelijking met vorig jaar, terwijl de omzet van Services daalde met 5,8 % in vergelijking met vorig jaar.
Marc De Keersmaecker, Algemeen Directeur van RealDolmen, lichtte als volgt toe:
"Ook al laat dit kwartaal geen groei zien, toch kunnen we stellen dat de overgang uit een moeilijke periode is ingezet. We zijn bijzonder tevreden over de goede prestaties van onze Products business, en meer bepaald van onze Infrastructure business met inbegrip van Services. Ook onze Application Services business is op de goede weg, ook al is de groei daar nog niet meteen zichtbaar. De beide activiteiten geven mooie resultaten op het vlak van de kwalitatieve technische dienstverlening aan onze klanten. De evolutie van onze divisie Business Solutions gaat trager dan verwacht, maar ook op dat vlak ben ik ervan overtuigd dat de strategische kentering is ingezet. Terwijl Professional Services ons hoger positioneert binnen de technische waardeketen, zet Business Solutions ons midden in de bedrijfsprocessen van onze klanten. De vorige maand aangekondigde overname van Travi@ta zal deze ontwikkeling nog versterken en versnellen."

Résultats périodiques du premier trimestre 2013-2014
(Résultats pour la période de 3 mois se terminant le 30 juin 2013)
  • Chiffre d'affaires du premier trimestre par rapport à l'an dernier reste égale.
  • Le chiffre d'affaires Products est en hausse de 18,8 %, tandis que les résultats du segment Services ont chuté de 5,8 % par rapport à l'an dernier.
Marc De Keersmaecker, Directeur Général de RealDolmen :
« Même si il y a pas de croissance au cours du trimestre, nous avons amorcé notre sortie d'une période difficile. Nous nous réjouissons des bonnes performances de notre activité Products, et de manière plus générale, de notre activité Infrastructure (dont Services). Nous sommes aussi sur la bonne voie du côté du segment Applications Services, même si la croissance n'est pas encore visible. Dans ces deux domaines, les progrès enregistrés pour la fourniture de services techniques de qualité à nos clients sont appréciables. Les choses se déroulent plus lentement que prévu dans le cas de notre division Business Solutions, mais ici également, je suis persuadé que le changement de cap stratégique a bien été effectué. Alors que notre activité Professional Services nous positionne plus haut sur la chaîne de valeur technique, notre activité Business Solutions nous place au centre des processus d'exploitation de nos clients. L'acquisition de Travi@ta annoncée le mois dernier va renforcer et accélérer cette évolution. »

First quarter 2013-2014 trading update
(Turnover for the 3 months ended 30 June 2013)
  • Flat year-over-year revenue evolution of the first quarter turnover.
  • Products turnover is up by 18,8% while Services turnover decreases by 5,8% compared to last year.
Marc De Keersmaecker, General Manager of RealDolmen, commented:
"Even if this quarter demonstrates no growth, our transitioning out of a difficult period is engaged. We are excited about the good performance of our products business and more generally of our infrastructure business including services. Also our applications services business is on the right track even if growth is not yet visible. Both businesses are progressing well in the delivery of high end technical services to our clients. The evolution of our Business Solutions division has been slower than expected but also here, I am confident the strategic shift has been taken. Where Professional Services positions us higher into the technical value chain, our Business Solutions positions us at the center of the business processes of our clients. The acquisition of Travi@ta announced last month will strengthen and speed up this evolution."

For further information on this press release:
Marc De Keersmaecker, General Manager

OR

Paul De Schrijver, CFO
TEL: +32 2 801 55 55
paul.deschrijver@realdolmen.com

Q1 Trading Update (English) Q1 Trading Update (Français) Q1 Trading Update (Nederlands)