Meddelelse nr 6 Halvårsrapport for Andersen & Martini A/S

Greve, 2013-08-30 13:12 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nasdaq OMX Copenhagen A/S                                                   Meddelelse nr. 6/2013

Nicolai Plads 6                                                                             Fondskode DK 0010283597

1007 København K                                                                      CVR nr. 15313714

Adm. direktør

Peter Hansen                                                                                                                                                         Tlf. 3693 1011

Delårsrapport for perioden 1. januar - 30. juni 2013

Bestyrelsen for Andersen & Martini A/S har i dag på et ordinært bestyrelsesmøde godkendt koncernens regnskab for perioden 1. januar til 30. juni 2013.

Andersen & Martini A/S realiserede et resultat før skat på plus t.kr. 1.428 mod minus t.kr. 2.700 i samme periode sidste år. EBITDA blev t.kr. 8.243 mod t.kr. 5.051 i fjor. Resultatet svarer til ledelsens forventninger.

Perioderegnskabet er blandt andet karakteriseret af:

·         Væsentligt bedre driftsresultat som følge af lavere omkostninger

·         Lavere renteomkostninger grundet gennemsnitligt lavere  pengebinding

·         Lavere omsætning specielt for så vidt angår salg af biler

·         Forbedret eftermarkedsresultat

På basis af ovenstående og under forudsætning af, at markedet ikke ændrer sig væsentligt forventes et positivt resultatet for hele året.

Greve, den 30. august 2013

Peter Hansen

Adm. direktør

Ledelsespåtegning

Bestyrelse og direktion har dags dato behandlet og godkendt delårsrapporten for perioden 1. januar - 30. juni 2013 for Andersen & Martini A/S.

Delårsrapporten er aflagt i overensstemmelse med IAS 34 som godkendt af EU, delårsrapportbekendtgørelsen samt de danske oplysningskrav til regnskabsaflæggelsen for børsnoterede selskaber.

Det er vores opfattelse at den valgte regnskabspraksis anses for hensigtsmæssig samt at delårsrapporten giver et retvisende billede af koncernens aktiver, passiver, egenkapital, finansielle stilling pr. 30. juni 2013 samt af resultatet af koncernens aktiviteter og pengestrøm i perioden 1. januar - 30. juni 2013.

Ledelsesberetningen indeholder efter vor opfattelse en retvisende redegørelse for udviklingen i koncernens aktiviteter og økonomiske forhold, periodens resultat og koncernens finansielle stilling, samt en beskrivelse af de væsentligste risici og usikkerhedsfaktorer, som koncernen står over for.

Greve, den 30. august 2013

Direktion:

Peter Hansen

Bestyrelse:

Henning Hürdum                               Erik Justesen

Formand                                                               Næstformand

Jens Erik Christensen                         Lars Taarn Pedersen

Delårsrapport 1H 2013 30.08.2013.pdf