Rygter i markedet om DiBa Bank

Foranlediget af rygter i markedet kan bestyrelsen i DiBa Bank bekræfte, at DiBa Bank som led i sine løbende overvejelser om bankens langsigtede position og udvikling, herunder sikring af det nødvendige fremtidige kapitalgrundlag, foretager en række sonderinger med henblik på at afdække forskellige strategiske muligheder. Der har ikke i forbindelse hermed været foretaget eller tale om en due diligence proces.

Det er ikke givet, at ovennævnte sonderinger vil resultere i nogen konkrete tiltag, initiativer eller ændringer i relation til DiBa Bank.

DiBa Bank har ingen yderligere kommentarer, medmindre/indtil omstændighederne kræver yderligere meddelelser.

Yderligere oplysninger:

DiBa Bank A/S (CVR-nr. 32127711)
Formand for bestyrelsen Frank Møller Nielsen
Axeltorv 4, 4700 Næstved
Tlf. nr. 30 78 87 00
E-mail: frmn@advodan.dk
www.diba.dk (IR: Vælg menupunktet ”Investor Relations”)

DiBa Bank er en lokalbank med hovedkontor i Næstved og filialer i Ringsted, Holbæk, Køge samt på Stevns og Bornholm. Banken beskæftiger ca. 170 ansatte og ejes af ca. 20.000 aktionærer. Pr. 30/6 2013 havde banken et overskud før skat på 15,3 mio.kr., en egenkapital på 427 mio.kr. og en solvens på 16,3 %. Banken har en solvensoverdækning på 4,5 % og en likviditetsoverdækning på 227,6 %.

Rygter i markedet om DiBa Bank.pdf