QPR Software mahdollistaa jatkuvan prosessien automaattisen kuvaamisen ja analysoinnin

Prosessikehitysohjelmistojen ja palveluiden tarjoaja QPR Software julkistaa tänään uuden version prosessien automaattiseen kuvaamiseen ja analysointiin kehitetystä QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistosta. QPR ProcessAnalyzer 4.5 mahdollistaa jatkuvan prosessianalytiikan prosessiammattilaisille suunnattujen automatisoitujen ETL-toiminnallisuuksien ansiosta. Tämä tukee siirtymistä yksittäisistä prosessianalyyseistä reaaliaikaiseen prosessitehokkuuden monitorointiin, jota voidaan käyttää esimerkiksi tilaus-toimitusprosessin optimoinnissa.

QPR ProcessAnalyzer muodostaa liiketoimintajärjestelmissä, kuten SAP-toiminnanohjausjärjestelmä olevan datan pohjalta tarkan prosessikaavion ja tuottaa yksityiskohtaista tietoa prosessien toimivuudesta prosessien analysointia ja kehittämistä varten. Järjestelmistä saatu faktapohjainen ja syväluotaava analyysi ohjaa tekemään oikeita päätöksiä prosessien tehostamiseksi. Uusi julkaisu sisältää tehokkaat ETL (Extract, Transform, Load) toiminnallisuudet, jolloin erillistä työkalua ei tarvita datan esikäsittelyyn. QPR ProcessAnalyzer 4.5 mahdollistaa automatisoidun datan haun lähdejärjestelmästä ja datan muunnokset, jotka voidaan tehdä suoraan tuotteessa helppokäyttöisen käyttöliittymän kautta. Tämä tukee räätälöityjen raporttien ja jatkuvien analyysien luontia vastaten prosessi- ja liiketoimintaomistajien tarpeisiin.

”Olemme QPR:ssä oppineet lukuisista asiakasprojekteistamme, että prosesseja analysoidessa lähdedatan käsittely on avainasemassa. Mitä helpompaa se on, sen parempi. Yritysten pyrkiessä tehostamaan prosessejaan, parhaat tulokset saadaan jatkuvalla prosessianalyysilla ja kehittämisellä. Tähän tarpeeseen kehitimme QPR ProcessAnalyzer 4.5 -version tukemaan toistuvia analyyseja mahdollisimman vähällä vaivalla. Datan esikäsittely tarvitaan vain kerran, jonka jälkeen automatisoidut päivitykset tuottavat jatkuvana virtana reaalitietoa prosessien parantamisen avuksi”, kommentoi tuoteomistaja Teemu Lehto.

Prosesseja analysoidaan yleensä yksittäisinä projekteina. Uusi lähestymistapa automatisoituun dataintegraatioon vie prosessianalyysin ja parannustoimet lähemmäksi päivittäistä operatiivista toimintaa. Näin eri sidosryhmät voivat helposti monitoroida ja nähdä kuinka toteutetut muutokset vaikuttavat prosessin toimivuuteen fakta-pohjaisen tiedon kautta. Tätä tietoa voidaan toimittaa viikottain, päivittäin tai jopa tunneittain. Lisäksi prosessianalyysiin tarvittava käsityö vähenee nopeuttaen data-analyytikoiden työtä.

”Jatkuvana tapahtuvan automaattisen prosessianalyysin ansiosta yhtiöt saavat hyvän kokonaiskuvan prosessien tehokkuudesta ja omasta toiminnastaan. Tämä mahdollistaa suuremmat liiketoimintahyödyt ja näin myös paremman liiketuloksen, kun tunnistettuihin tehottomuuksiin voidaan reagoida heti niiden ilmetessä. Hyvänä esimerkkinä toimii asiakkaillemme liiketoimintakriittinen - usein SAPilla ohjattu - tilaus-toimitusprosessi, jonka toimivuuteen päästään kiinni aivan uudella tavalla”, kertoo QPR:n Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Matti Erkheikki.

QPR Software – Quality. Processes. Results.

QPR Software Oyj auttaa asiakkaitaan tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Yhtiöllä on yli 1 500 yksityisen ja julkisen sektorin asiakasta ympäri maailman yli 50 maassa. QPR:n osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.qpr.fi

Lisätietoja antaa:

QPR Software Oyj