PartnerTechs valberedning inför årsstämman 2014

I enlighet med den instruktion avseende principer för tillsättande av valberedning i bolaget som fastställts av årsstämman har följande ledamöter utsetts till valberedningen:

Henrik Blomquist, Bure Equity AB

Petter Stillström, AB Traction

Jesper Bonnivier, Länsförsäkringar fondförvaltning AB

Valberedningen ska bestå av representanter för de tre röstmässigt största aktieägarna och har som uppgift att bereda stämmans beslut avseende val och arvodering av bolagets styrelse och revisorer. Valberedningen representerar tillsammans ca 66 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i bolaget.

Aktieägare som vill komma i kontakt med valberedningen för att föreslå medlemmar till PartnerTechs styrelse kan skicka sitt förslag per e-post till info@partnertech.com  (ange ’Valberedningen’ i rubrikfältet).

För ytterligare information kontakta:

Patrik Tigerschiöld, Styrelsens ordförande, Tel. 08 - 6140020

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som PartnerTech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 oktober  2013 kl. 14.00.

Om PartnerTech

PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena Informationsteknologi, Industri, Miljöteknik, Medicinsk teknik och instrument, Försvar & marin samt Sälj- och betalningslösningar. PartnerTech omsätter drygt 2,2 miljarder kronor och har ca. 1 400 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Malmö, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. Hemsida: www.partnertech.com

PartnerTech valberedningen 2014 .pdf